FireWire

Status
Niet open voor verdere reacties.

Woodster58

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Berichten
2
Wie kan mij helpen. Heb zojuist op mijn moederbord (Asus P5ND2 SE, zonder FW) een Pinnacle Dazzle FireWire (PCI) kaart geplaatst. Deze wordt in windows (Apparaatbeheer) als 1394 netwerkkaart herkend (denk ik). Nu probeer ik via Pinnacle Studio 10 Quickstart een film te capturen, echter de camera JVC GR-DV700E wordt niet herkend.
Moet ik ergens nog iets instellen? Ik dacht dat FireWire een directe herkenning had.
Dank alvast voor alle input. :confused:
 
Kijk eens in Pinnacle bij de instellingen van opname of daar je camera of firewire in staat als opname bron.

Tevens in Apparaatbeheer controleren of er geen gele uitroeptekens staan. Als de Firewire poort goed is herkend in windows en je sluit je camera aan en zet deze op Play stand dan moet windows je camera automatisch herkennen. Als dat goed is gegaan moet deze ook in Pinnacle te zien zijn.
 
Een truuk is nog om de camera via Firewire te verbinden, een tape afspelen met een paar minuten beeld, en dan de PC te herstarten. Je kunt ook nog een andere firewire kabel proberen. Het komt ook voor dat firewire kaarten pas goed werken als ze bij het installeren van Windows al zijn aangesloten. Dat betekent een nieuwe installatie :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een nieuwe FW kaart geïnstalleerd en een nieuwe kabel gekocht (Belkin) bij FW kaart bleek ook een kabel te zitten. Met geen van allen kon ik de camera herkenbaar maken in Pinnacle. In apparaatbeheer geen uitroeptekens aangetroffen.
Kan het misschien iets te maken hebben met een IRQ toewijzing in de BIOS? Ik zou niet weten hoe dit te controleren, maar ik vond ergens een dergelijke verwijzing.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan