Magix Deluxe 2006 - problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jlaere

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2008
Berichten
1
Hallo,

We hebben een tijd geleden Magix Video Deluxe 2006 gekocht. Nu hebben we er al veel problemen met gehad. Namelijk de volgende:

- Een bestand van onze Sony camera direct invoegen om te bewerken lukt niet. Wel via de patch die ze gaven, maar dan komt het geluid en het beeld niet overeen...

- Ooit hebben ze ons een link naar een vob splitter programma gegeven. Dit programma heb ik eenmaal kunnen gebruiken, maar nu wou ik het op deze manier proberen importeren, maar dat werkt niet meer.... Iemand tips naar een ander freeware programma?

- Ik heb het toch gehaald om een klein filmpje te monteren (met gigantisch veel knip en plak werk) en wil het dan saven. Dit is ook gelukt, maar voor een film van 30sec hebben we een bestandsgrootte van 1Gb...

Heeft er dus iemand een idee hoe ik gemakkelijk mijn volledige film direct in Magix kan invoegen? En heeft er nog iemand ervaring bij de te grote bestandsgrootte? Of aan wat dat kan liggen?

De hulp van Magix trol eigenlijk op niet veel en na 50 emails heb ik het opgegeven. Ze wijten het probleem aan de Sony camera's. Is wel redelijk stom als je zo'n duur bewerkingsprogramma koopt.

Alvast bedankt voor de mogelijke reacties.
Mvg, Jan
 
Dit probleem komt vaker voor. Ik zou ten eerste Magix updaten naar de huidige versie. Camera's die via USB werken en in MPEG opslaan zijn vrij nieuw, en dus is de kans dat het overzetten goed gaat met de laatste versie groter dan met 2 jaar oude software.
Verder is het ook belangrijk dat kwa geluid de projekt-instellingen in Magix overeenkomen met het videomateriaal. Dus als het geluid met 48 Khz is opgeslagen, moet dat in het Magix projekt ook zo zijn. Dit kun je opzoeken in de gebruiksaanwijzing van je camera of met het gratis prog. Gspot, en in de instellingen van Magix.
Maar als het geluid een vaste tijd voor of achter loopt, is het simpel om in Magix het geluid 'los te koppelen' van het beeld, en dat verschuiven tot het in sync is.

Als je wil opslaan in een formaat voor de PC kun je in MPEG4, DIVX of XVID opslaan.
Als je die keuze-mogelijkheid niet hebt, moet je eerst een codecpack installeren (en herstarten). Op dit moment heb je in 'Raw' AVI opgeslagen, dat geeft idd van die onwerkbaar grote bestanden. Als je je film op een TV wil bekijken, maak je er natuurlijk een DVD van, via MPEG2. Linkjes:

http://www.headbands.com/gspot/
http://codecpack.nl/klcodec380f.exe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan