Windows Movie Maker codec error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ko S

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Berichten
44
Ik wil een bepaald .mpeg bestand importeren in Windows Movie Maker, maar dan krijg ik een foutmelding dat de codec die vereist is voor het afspelen, niet is geïnstalleerd. Ik kan het bestand echter wel gewoon afspelen met Windows Media Player en als ik het bestand open in GSpot, heeft het ook aan dat de codecs wel degelijk geïnstalleerd zijn. Hoe kan dit? :confused:
(Overigens kan ik het bestand ook niet afspelen met QuickTime Player of DivX Player)
(Ik heb WMM versie 2.1 op een Windows XP SP2)
 
mpeg kijken is helaas (licentietechnisch) niet altijd hetzelfde als mpeg bewerken. Maar mat vrije codec als in meegeinstalleerd met ffdshow kom je waarschijnlijk aan een oplossing.

Het kan ook gelijk een oplossing bieden voor al je andere codec problemen.

gratis en voor niets....
 
Nope, dat werkt niet. Ik krijg precies hetzelfde als eerst. Als GSpot zegt dat de codecs geïnstalleerd zijn, vind ik het erg gek dat WMM aangeeft dat de codec er niet is, of kijkt GSpot niet naar de codecs die nodig zijn om te bewerken?

Nog andere oplossingen?
 
nee gSpot kijkt alleen naar de decoder (dus om de film te kunnen kijken).
je kan wel een lijst bekijken met al je codecs, maar dat is vrij technisch. gSpot >> system >> list codecs and other filters.

als het goed is moet ie wel in het complete kLite codec pack zitten (evt de full versie)
http://codecpack.nl/klcodec.htm
 
Ik dacht dat ik K Lite Codec Pack al eens geïnstalleerd had, maar blijkbaar stond dit er niet meer op. Heb t dus nu maar opnieuw geïnstalleerd. Als ik het bestand nu probeer te importeren in Windows Movie Maker, importeer ik alleen een audio-spoor, maar geen video...
 
Bedankt allemaal voor de hulp, maar het hoeft allemaal niet meer.
(filtersettings is trouwens alles al aangevinkt, heeft dus geen nut)

Ik heb het filmpje al gebruikt zoals ik t wou gebruiken en nu ben ik er klaar mee. Desondanks bedankt voor de moeite allemaal.:)
 
even voor de duidelijkheid, alles aangevinkt wil niet zeggen "alles goed" een vinkje weghalen wil ook wel es helpen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan