ac3 speelt geen 5.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theo1000

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2006
Berichten
49
Hallo. Ik heb een vraagje. Ik heb een probleem met mijn (naar ik vermoed) ac3 filter, onderdeel van het k-lite codec pack. Voor mijn laatste crash waardoor ik alles opnieuw heb moeten installeren kon ik gewoon met 5.1 mijn dvd,s bekijken op windows media player classic en deed voor de rest al het geluid het goed.

Na de herinstallatie bleek echter dat wmpclassic mijn dvd alleen goed af kon spelen als ik in het configuratie scherm van de ac3 filter de speaker instellingen op stereo zet of surround maar niet op 5.1. Ik heb op geen enkele manier surround geluid. Bij 5.1 hoor je alles maar is het stemkanaal volledig weggevallen. Ik heb al diverse malen geherinstalleerd maar dat heeft niets geholpen ik ben daarna nog wat gaan experimenteren met de div instellingen maar wist eigenlijk niet goed waar ik mee bezig was met als gevolg dat op een gegeven moment niets het meer deed. Nu doet al het geluid het weer behalve dus wmp 5.1. De gewone windows media player 11 heeft het met dvd,s bij mij nooit goed gedaan, flets beeld en geen 5.1. .. Muziek speel ik wel naar tevredenjheid met wmp 11.

Ik had ergens gelezen dat je het beste al je codecs eruit zou kunnen gooien en allen k-lite het werk laten doen zodat ze elkaar niet in de weg zitten. Klopt dit ? Ik heb het codec sniper tooltje al gedownload maar ben huiverig om zomaar te gaan snoeien. Ik heb meer dan honderd codecs in mijn systeem en weet niet welk wat is.


Heeft iemand tips ? Bijvoorbaat dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan