Canon camera video beelden naar pc via firewire

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinie kok

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2008
Berichten
17
Eyey,

Ik heb hier een canon MV901 met daarin een bandje met videobeelden die ik naar mijn pc wil hebben. :)

Hiervoor heb ik een kabel vanuit mijn camera (dv, het zegt me niks maar het staat er) naar mijn pc (firewire, hiervoor gekeken naar apparaatbeheer en het ziet er goed uit)

Ik heb een beetje gekeken naar andere forums maar kwam daarmee niet vooruit.

Om dit te doen gebruik ik pinnacle versie 10.(ik ben hier nog nooit mee in aanraking gekomen om ermee te werken)

mijn volgende vragen:

Hoe importeer ik videobeelden vanuit de camera naar de pc?
Met wat voor functie van pinnacle moet ik gebruiken? opnemen, bewerken of film maken?

even hier een error als ik op opnemen klik:

Videoapparaat niet gevonden

Pinnacle Studio SE is niet in staat verbinding te maken met uw videoapparaat.

Als u een DV of Digital 8 camcardor hebt, controleer dan of het apparaat is ingeschakeld, in de modus VTR, VCR of Afspelen staat en is aangesloten op de Firewire- of "1394"-poort op uw computer. Als u een analoge camcorder of videorecorder hebt:
1. Klik op Setup-> Opnamebron en selecteer het juiste apparaat voor video-opname,
2. Open het linkerpaneel op de voortgangsmeter(in het midden onderaan het opnamevenster) en stel de juiste analoge ingangspoort voor video in (Composite of S-Video)

hier direct naar de volgende vraag:
Wat is VTR en VCR modus?

Kan iemand mij verder helpen?
Alvast bedankt!:thumb::thumb:
 
VTR, VCR of Afspelen is allemaal hetzelfde. Je moet de camera in de stand zetten zodat je het filmpje kan afspelen op je camera of TV. Als je dat hebt staat hij in de juiste stand.

Hoe je met Pinnacle moet werken is niet hier te beschrijven en daar zijn helpfiles voor.

Om je film op te nemen in Pinnacle klik je op Opname. Bij sommige camera's kan pinnacle zelf de camera bedienen. Als dat niet werkt klik je in Pinnacle op Opname en start je daarna zelf de camera zodat de film gaat afspelen.
 
Bedankt voor je reactie,

Ik heb geprobeerd om dit te doen terwijl de camara aan staat, en ik blijf het zelfde verhaaltje krijgen.

Maar eigelijk is het 1 grote vraag (die niet echt werd beantwoord) Hoe zet ik mijn film over naar mijn pc met firewire? (en dit wou ik dan doen via pinnacle) maar wel aardig van je dat je gereageerd hebt :D

alvast bedankt
 
Die vraag had ik dus wel beantwoord

Om je film op te nemen in Pinnacle klik je op Opname. Bij sommige camera's kan pinnacle zelf de camera bedienen. Als dat niet werkt klik je in Pinnacle op Opname en start je daarna zelf de camera zodat de film gaat afspelen.

Hoe je met Pinnacle moet werken is niet hier te beschrijven en daar zijn helpfiles voor.



Check ook of je de juiste kabel gebruikt en de juiste aansluiting op je camera. Er zitten er meer en het kan zijn dat je nu de verkeerde gebruikt. Dit staat in het boekje van de camera.
 
Laatst bewerkt:
ja, je hebt gelijk excuses :)

Ik zat heel ergens anders met mijn gedachtes.

Het probleem is opgelost ik had het met een andere aansluiting gedaan,

bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan