Geluid Filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

F4L

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2008
Berichten
18
Ik heb een bromtoon in mijn opname, een vrij luide eigenlijk. Hoe kan ik die zodaning wegfilteren dat ik hem bijna niet meer hoor?
 
Hoe dan precies? Ik heb audicity geinstalleerd, en welk effect moet ik dan gebruiken?
 
Wat voor soort opname? Soms maakt het snoer van een microfoon contact met metaal, dat kan brommen opleveren. Als je een andere opname bedoeld, gebruik je daarvoor hardware? Is dat apparaat goed geaard? Tot slot, heb je het opnameniveau tijdens de opname wel zo hoog mogelijk gezet? Anders kan een grondtoon die in elke opname voorkomt, luid klinken als je de playback (te) hoog moet zetten om je opgenomen signaal goed te kunnen horen. Kortom, vertel eens wat meer.
 
Ik heb opgenomen met een videocamera, waarop ik een microfoon heb aangesloten. De fout zit in de microfoon, daar ging het namelijk wel goed toen ik hem anders/beter aansloot.
 
Dat wort lastig. In Audacity kun je "Effect, Ruis verwijderen" proberen. Probeer eerst een stukje uit, maar dat staat bij dat effect. Een andere tricky mogelijkheid is "Effect, FFT-filter". Maar werk met een kopie van je echte bestand, voor je het te veel misvormt. Je zult wat uit moeten proberen, maar helemaal krijg je het gebrom niet weg.

Edit: probeer ook High Pass-filter en Low Pass-filter, onderaan Effect. Of combineer iets van alle genoemde effecten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan