Wacom tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

manhaeve5

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
276
Hallo,

Ik ben aan het overwegen om een Wacom tablet aan te schaffen, de soort zonder scherm eronder. Maar hoe werkt dit? Druk je op het tablet en als de muis goed staat druk je dan op een knop op de pen of hoe werkt het?

Groeten

Robin
 
Een Wacom pen werkt geweldig. Alleen duurt het wel een dag of zo om er aan te wennen.. Je kunt de pen en Windows instellen naar je wensen. De pen-punt is de linker muisknop. Met een muis klik je normaal 1 keer om te selecteren en 2 keer om een bestand te openen. Met een pen kun je dat anders doen, want dubbelklikken is wat lastig. In windows kun je in de mapopties veranderen hoe de muis klikt. Dit heb ik veranderd in 'openen bij eenmaal klikken, selecteren bij aanwijzen', in plaats van het standaard 'Openen bij dubbelklikken'.

Dat werkt handig met een pen, omdat je het tablet niet hoeft te raken om te selecteren of te bewegen; een stukje boven het oppervlak houden is al voldoende. Om iets te openen tik je 1 keer op het tablet. Aan de zijkant van de pen zit een knop (die je met de duim bedient), waaraan bij mij de rechtermuis-knop is toegewezen.
 
Maar bij een tablet zonder scherm kun je toch niet zien hoe de muiscursor beweegt?
 
Terwijl je de pen beweegt over het tablet zie je de cursor meebewegen op je monitor. Linksboven op het tablet is linksboven op het beeldscherm, enz.. Net als bij een muis, maar dan is het tablet de muismat.
 
Laatst bewerkt:
Maar bij een tablet zonder scherm kun je toch niet zien hoe de muiscursor beweegt?

Als je met je muis muist, kijk je toch ook op het scherm? Zo is het met de pen op een tablet ook. T is even wennen, maar eenmaal gewend wil je niets anders.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan