Ondertiteling onder film.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Berichten
530
Ik heb een film hier met _TS extensie.
Nou heb ik ooit een site gelezen waarin stond uitgelegd hoe ik ondertiteling in een film kan bakken. Zodat als je hem van een dvd of vanaf de computer afspeelt dat je dan de ondertiteling (SRT file) kan aanzetten in de film.

Alleen ik kan de site niet meer vinden waarin dit stond uitgelegd en ik heb de progammatjes niet meer. Weet iemand toevallig waar ik naar zoek. Op google vind ik allemaal onderwerpen die net afwijkend zijn van wat ik precies wil.

Alvast bedankt voor het zoeken.
 
Pfoe, het is wel wat maar ik ga het zeker ff doornemen. Als er problemen zijn dan hoor je het nog wel.

Harstikke bedankt:thumb:
 
Oké ik heb alles ff doorgelezen. Maar het gaat toch nog niet helemaal zoals het hoort te gaan.

Ten eerste DVD maestro.
Ik moet hier rechtsonder media asset importeren. mv2 en ac3 files die ik met Vobedit gemaakt heb. Het vreemde is dat in de handleiding wordt aangegeven dat dit ffjtes kan duren. Gek genoeg is DVD Maestro gelijk klaar. Ook geef hij aan dat de audio en video maar 11seconden lang duurt. Dat klopt dus niet.

Ook heb ik het probleem dat als ik met MaestroSBT de ondertitels naar het gewenste formaat converteer dat hij elk stukje ondertitel opslaat op een nieuwe BMP file. Ik had net iets van 1000BMP files op mijn bureaublad. Terwijl ik volgens de handleiding ook son en Spf files moet krijgen. Deze zitten er niet bij. Het probleem in DVDMaestro bij het toeveogen van deze bestanden is dat ik ze niet allemaal in een keer kan selecteren.

Wat doe ik fout?
 
Ok ik heb het meerder malen geprobeer en meerdere malen ben ik erachter gekomen dan ik het fout gedaan heb. Nou heb ik zonder foutmeldingen en problemen alles doorlopen. Er is echter nog een probleem. Als je helemaal klaar bent en het project opgeslagen hebt dan kun je een preview zien. Maar wanneer ik de preview wil zien door op play te klikken zie ik onderaan in beeld staat

"Er is niet genoeg Video-geheugen voor het afspelen van dvd. Op lagere resolutie of bit-kleurdiepte zetten en de computer opnieuw opstarten"

Ik heb een 8800GTS met 640MB geheugen. Dus dat videogeheugen zal wel goed zitten. Er is dus iets anders aan de hand. Maar wat?
 
Oké ik heb dus toch na het niet kunnen zien van de preview compile project gedaan. Toen de flm hij klaar is kreeg ik 4 warnings (Ik weet niet meer welke) daarna ging ik naar de folder waar Meastro de film naartoe had verwerkt. Als ik de film nu afspeel dan beginnen de subs ergens midden in de film. Dus de subs die in het midden van de film horen moeten te zitten worden in het begin getoond. De subs in het begin bestaan niet. Maar deze stonden wel in de SRT file. Toen ik de subs moest bewerken waren deze subs wel aanwezig.

Ook is de kwaliteit van de film ineens heel slecht. Wie weet wat ik heb moeten instellen in Meastro om de Subs goed te laten lopen. En waarom is de kwaliteit van de film slechter geworden.

NOTE:Het is een DVD rip van een film he.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan