windows start langzaam op

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunburst25

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Berichten
26
Nadat de computer een paar keer midden in een computerspel vastliep en ik de computer
een paar keer gereset heb start hij heel langzaam op. Eerst krijg ik een tijdje het Packard Bell scherm te zien (veel langer dan eerst). Daarna komt het scherm dat windows wordt gestart en dan wordt het scherm een hele tijd zwart en doet de computer niks meer. daarna verschijnt pas het welkom scherm en kan ik normaal met de computer werken.

Wie weet wat ik zou kunnen doen om de computer weer vlot te laten starten?

Alvast bedankt!
 
opnieuw instalerren
poeh, dat is schieten met een kanon op een mug.;)
je zou eerst eens kunnen scannen op virussen of spyware, je kan je opstartlijst eens doorlopen en onnodige opstartprocessen uitschakelen, opnieuw installeren werkt inderdaad altijd maar is lang niet altijd nodig.
 
Opnieuw installeren heb ik al geprobeerd maar het probleem blijft. Iemand met nog een oplossing?
 
Hij bedoeld het opnieuw instaleren van je hele besturing systeem niet van het spel, als je dit hebt gedaan zou het gelukt moeten zijn en je pc weer als een trein moeten lopen.:thumb:
 
Hij bedoeld het opnieuw instaleren van je hele besturing systeem
dat dacht ik ook, vandaar mijn reactie...
maar misschien bedoelt hij wel het opnieuw installeren van het spel, je weet het niet...
TS geeft aan dat dit niet heeft gewerkt, ik ga er van uit dat TS het opnieuw installeren van het spel bedoelt
 
In zijn eerste reactie geeft hij aan:

Eerst krijg ik een tijdje het Packard Bell scherm te zien (veel langer dan eerst).

Dus voordat windows actief is merkt hij al dat het trager is. Herinstallatie heeft dan niet veel zin. Je zou eens de Bios instellingen kunnen resetten. Zet de PC aan en druk op F2. Ik dacht dat Packard Bell de F2 toets gebruikt. Reset het BIOS eens naar de standaard waardes.
 
Hoezo zou dat geen zin hebben ?

Het kan toch door spyware komen dus als hij hem formateerd ze HD haald hij ook de spyware/virussen eraf. En na het formateren gooit hij dat systeem erop . Voor mij part doet ie in de recovery console format C:/
 
Omdat als hij het Packard Bell logo ziet staan Windows nog niet gestart is maar nog bezig is met de POST van het bios.

Als zou hij de harddisk los halen dan zal de snelheid waarmee het logo blijft staan gelijk blijven.

Daarom gaf ik aan dat een herinstallatie niet veel zin heeft als de pc al traag is met het BIOS logo. Als het logo niet in snelheid was veranderd dan zou het inderdaad aan windows kunnen liggen.

Ik vermoed eerder dat de PC moeite heeft met wat hardware (herkenning) waardoor het langer duurt voordat het logo verdwijnt. Door de BIOS eens te reserten los je soms van deze problemen op.
 
dit is wel een hele goie het bios resetten , dit moet je als volgt doen haal het batterijtje van je bios van het moederbord en start de bios op nu cleared ie ook gelijk je CMOS

Let er op !!
hierna doe je de batterij er weer terug in en moet je de datum en tijd weer opnieuw instellen in de bios.

En ik zal hierna gewoon een her instalatie doen ben je er ook zeker van dat je geen verdere problemen krijgt in de toekomst:thumb:
 
Het resetten van de Bios helpt helaas ook niet. Ik had de computer gescand met Kaspersky Internet Security maar er werd niks gevonden.
 
Kijk eens in het BIOS of er een optie zit om het logo uit te zetten. Mogelijk zie je dan iets meer wat hij op dat moment aan het doen is. Soms kun je ook op ESC toets drukken als het logo in beeld staat.
 
Mensen het probleem is opgelost!

Ik probeerde in het BIOS de fabrieksinstellingen te herstellen, wat dus niet hielp.
Na de batterij een tiental minuten uit het moederbord te hebben gehaald start de
computer weer normaal op.

Iedereen bedankt voor de hulp! :thumb:
 
beste sunburst,

fijn dat het is opgelost, ik vind alleen dat je iets duidelijker in je communicatie moet zijn, dat maakt het gemakkelijker reageren.
Opnieuw installeren heb ik al geprobeerd maar het probleem blijft
wat heb je opnieuw geinstaleerd, spel of besturingssysteem?
Het resetten van de Bios helpt helaas ook niet.
kennelijk weet je niet goed wat een bios resetten is...
dat is niet erg, maar wij denken nu dat je een bios reset hebt gedaan maar dat doe je later pas, blijkens je laatste post.
het resetten van een bios doe je door een jumper te verzetten of je bios batterijtje er even uit te halen.

maar nogmaals, fijn dat het is opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan