dvix-file openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Ik probeer een dvix-file te openen met virtualdub (om er een ondertitel aan toe te voegen, in de hoop dat dat gaat lukken) maar wanneer ik dat probeer krijg ik dus volgende foutmelding:

"Couldn't locate decompressor for format 'XVID' (unknown)

VirtualDub requires a Video for Windows (VFW) compatible codec to decompress video. DirectShow codecs, such as those used by Windows Media Player, are not suitable"

Wat moet ik hier nu mee doen?

Hoe stel ik virtualdub in staat dit bestand wel te openen?
Of hoe pas ik het bestand aan dat virtualdub ermee overweg kan.

Of is er een andere gratis methode om video en ondertitel samen te voegen (als bestand, dus niet in het programma alleen, de ondertitel moet 'onder' de avi staan)
 
download klite codec pack en instaleer deze.
probeer dan weer virtual dub.
als het goed is zou het dan wel moeten werken.
 
Ik heb die codec pack geinstalleerd en ik krijg nu exact dezelfde foutmelding behalve dat er 'FMP4' staat ipv 'XVID'.

Ik heb ondertussen het bestand ook maar eens geconverteerd naar een gewoon avifile (ik denk dat dat gelukt is tenminste)
en als ik dat bestand probeer te openen krijg ik:

"MPEG Import Filter: invalid pack at position 3: marker bit not set; possibly MPEG-2 stream"
 
Die doet het ook niet met de bestanden die ik al heb, maar wel met een mpegfiletje, dus ik ga het bestand even converteren naar mpeg en dan opnieuw proberen.

Alvast bedankt.
 
Waarom gebruik je niet Divx Author?
Daar kan je ondertiteling en extra soundtracks toevoegen.
 
De avi openen is gelukt nu.

Maar nu wil ik de ondertitel toevoegen met subtitlerplugin voor virtualdub, maar ik zie helaas geen ondertitel in de preview:s
 
Ik heb het geprobeerd met DivX author, in de preview stonden de ondertitels er mooi bij, helaas niet in de outputfile:confused:
 
De ondertitels staan wel degelijk in het Divx bestand.
Je moet het wel aanschakelen als je het afspeelt, net zoals bij een DVD.
LEES EENS DE GEBRUIKSAANWIJZING!!!
Tijdens afspelen in de DivX speler kan je de audio kiezen 2 kanalen en dan nog de keuze in mono, stereo, linker of rechter kanaal.
Zelfde met de ondertitels heb je uit, 1ste taal en 2de taal.
In je Divx speler kan je ook een standaard instelen bijv Nederlands. Als er dan ondertiteling in een film zit zal die wel verschijnen.

Zal er maar plaatjes bij doen, want tekst begrijp je niet!!!!!
Nooit gehoord van een help functie in een programma?
 

Bijlagen

  • subtiles.jpg
    subtiles.jpg
    43,8 KB · Weergaven: 28
  • subtiles2.jpg
    subtiles2.jpg
    57,8 KB · Weergaven: 33
Ok, blijkbaar heeft men mij een beetje verkeerd begrepen. En dat is waarschijnlijk de reden dat ik het met virtualdub probeerde eerst en niet met die DivX

Ik wil dat de ondertitel daadwerkelijk in de film zelf wordt opgenomen. Dus niet dat ik het als DivX-file moet gaan afspelen en de ondertitel moet selecteren maar dat de ondertitel er gewoon op staat als ik de film afspeel.

Met andere woorden: als ik de film later van DivX zou gaan converteren naar het is eender welk formaat dat hij dan gewoon bij staat op de film als ik de film afspeel in om het even welk mediaprogramma bijvoorbeeld windows media player.

Als ik gewoon de ondertitels onder de video wilde had ik ook gewoon videolan kunnen gebruiken...

Weet iemand hoe ik het moet doen met die virtualdub en die subtitler? Ik heb de readme gevolgd maar de ondertitel staat niet bij de preview. Wat nu?
 
Ik gebruik gewoon autogk voor het ondertitelen van mijn videobestanden. Tot nu toe heb ik het nog alleen maar geprobeert met avi bestanden omdat ik vooral deze download maar het is wel zo eens dat je ondertitel erin staat krijg je hem niet meer uit hé.

Het packet van Autogk bevat ook virtualdug en nog een paar andere programma's die eig van autogk een geheel maken waardoor het heel gemakkelijk wordt om je bestanden te ondertitelen.
Dus ik raad aan aan om het volledige packet van autogk te downloaden hier: http://www.autogk.me.uk/modules.php?name=Downloads
en het programma is ook heel gemakkelijk te gebruiken.
Je kan dus wel niet selecteren of je de sub wilt of niet he in je mediaspeler maar voor mij is dat allemaal geen probleem.

Ook gaat het proces allemaal snel:D bij mij duurt het zo maar gemiddeld een half uur voor mijn bestanden te ondertitelen.
 
btw: Divx author zal je ook wel vinden op een torrent site hoor :p
 
Ja ik heb dvix author ook wel al nu, maar hij doet ook niet wat ik wil.

Dat de ondertitels niet meer van de film te verwijderen zijn is net de bedoeling. Dat ze dus precies onder de film komen zeg maar. Ik bewaar sowieso ookeen kopie van de originele film, voor op andere apparaten af te spelen die dvix wel ondersteunen. Maar deze oplossing is dus voor als dvix en/of srt niet wordt ondersteunt.

Ik ga dat alternatief meteen even proberen! Hopelijk lukt het
 
ja autogk is helemaal geen alternatief hoor :D toch niet voor mij :p

Ik vind dat het programma perfect werkt!!!
PS: als Autogk is geinstalleerd kan je je film toevoegen maar het lijkt alsof je nergens ondertitels kan toevoegen :p
--> gwn ctrl+f8 typen :p
 
Je hebt gelijk, het is geen 'alternatief', want het ziet er inderdaad wel iets goed uit en het is fijn om te horen dat het zo snel werkt, als je ziet dat prism er een uur over doet en die author dvd enkele uren(!)

PS: als Autogk is geinstalleerd kan je je film toevoegen maar het lijkt alsof je nergens ondertitels kan toevoegen :p
--> gwn ctrl+f8 typen :p

Dat kwam ik eigenlijk net vragen:p
Bedankt!
 
Plaats maar nog een reactie als alles goed gelukt is en de ondertitel er mooi onder staan...
 
Was ik sowieso van plan hoor en alles is mooi gelukt! De ondertitels staan voor zover ik al gezien heb er mooi op:thumb:

Ik was eerst wel ongerust dat het niet zou lukken want ik kon helemaal geen preview bekijken, ook tijdens het proces van bewerken zag ik niets, geen voor en na. Maar alles is mooi gelukt.

Nu kan ik al m'n videobestanden op om het even welk apparaat of medium zetten, zonder me zorgen te maken of dat apparaat die ondertiteling wel of niet kan afspelen.

Ik heb het huidige bestandje al geconverteerd naar mp4 en het wordt nu gebluetooth naar m'n smartphone.


Hartelijk bedankt!
 
dat is graag gedaan :D

Ik stel je gerust ik kan ook geen preview zien ook al is hiervoor een knopje en tijdens het proces ook niet maar zolang het werkt is het goe hé :p
Ik denk dat je geen preview hebt tijdens het proces omwille van de snelheid
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan