beeld achtergrond blijft wit wat doe ik fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sarah22

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
216
ik heb me beeld achtergrond verwijderd (dus doorzichtig )
het probleem alleen is telkens als ik het opsla en weer open is de achtergrond ervan gewoon weer wit,
terwijl ik de plaatje van de fotolijst alleen wil hebben zonder de achtergrond,
zodat als ik het ontwikkel de randen van de plaatje (fotolijst)zich afsluiten met de randen van de foro kant hoe doe ik dit?
of beter gezegd wat doe ik fout,
 

Bijlagen

  • 23.jpg
    23.jpg
    54,6 KB · Weergaven: 61
Transparantie wordt niet ondersteunt door JPG
Wanneer je er een GIF van maakt werkt het wel.
Zie bijlage
mvg leo
 

Bijlagen

  • 23.gif
    23.gif
    10,7 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Gif is prima maar heeft een beperkt kleurenpalet.
Als je in Photoshop werkt kan je het ook opslaan als PSD bestand.
Dan blijft het kleurenpalet beter bewaard en kan je de lijst meteen gebruiken in toekomstige bewerkingen.
Buiten photoshop kan je het bestand dan niet gebruiken.
 
PNG ondersteunt ook transparantie...

Als je het alleen maar binnen Photoshop gaat gebruiken zou ik ook voorstellen om hem als .PSD op te slaan. Zo kun je ook alle layers behouden.
 
het lukt niet mensen ik sla het op als gif plaatje maar de achtergrond blijft wit ik gebruik trouwens jasc paint shop pro 8
 
Oke, maar waar en waarmee gebruik of bekijk je je plaatje dan?
In welke toepassing moet het plaatje transparantie vertonen?
 
Oke, maar waar en waarmee gebruik of bekijk je je plaatje dan?
In welke toepassing moet het plaatje transparantie vertonen?
hoe moet ik dat uitleggen misschien heb je het nog niet door maar ik ben een nieuw :eek:
op het gebied van foto bewerking,
maar ik bekijk me plaatjes gewoon op de computer als het goed is dus niet in paint of zo dus daarom begrijp ik niet waarom gif plaatjes niet werkt
en het alsnog wit blijft
 
Transparantie kan alleen als je het plaatje bv in een webpagina verwerkt, dan kan je bepaalde delen transparant maken waardoorheen je dan de achtergrond ziet.
Transparantie voor plaatjes die je zomaar in je windows viewer bekijkt, kan dus niet.

De transparantie die je in Vista ziet, is trouwens weer een heel ander soort effect.
 
Zelfde Probleem

ok bedankt in iedergeval voor je tijd en moeite

Hey Sarah ik hep hetzelfde probleem (precies..) en ik zocht op internet ook op het probleem toen kwam ik jou vraag tegen.. maar daar is nog geen antwoord op.. weet jij het nu wel?
 
Beschrijf je probleem eens nauwkeurig, er zijn hier al diverse antwoorden gegeven.
 
ja ik heb zo te zeggen een oplossing gevonden,
telkens als ik de nieuwe foto open (waarvan ik de achtegrond verwijderd heb en die dan wit wordt als ik het opnieuw open: dus mijn probleem)
pak ik de toverstaf en selecteer daarmee de witte achtergrond en knip de achtergrond er gewoon geheel uit,
ik hoop dat jullie wat met deze tip kunnen beginnen
sarah
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan