Afdruk van DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Colombe

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Berichten
754
Ik zou graag een afdruk willen maken van één beeld van dvd. Ik heb dat geprobeerd door er een printscreen van te maken, maar dat lukt niet. Is er een andere mogelijkheid?
 
Printscreen werkt inderdaad niet op zulke dingen als een dvd. Je zal de film van dvd moeten halen en dan de film in een filmbewerkingsprogramma moeten importeren en vandaaruit een frame als afbeelding eruit moeten halen.
 
Met het programma Power DVD kan je overigens wel een afdruk maken door een printscreen. Is in te stellen binnen het programma, bij mij werkt het met een druk op de C. Ook de lokatie voor opslag kan je aangeven.
 
Ik ben niet zo thuis in dit soort software. Ik heb een oude (gekraakte) versie van PowerDVD, waarmee ik een dvd niet aan de praat krijg. Met welk programma (freeware) zou dat wèl kunnen lukken?
 
Nero showtime kan dat op net dezelfde manier doen als power dvd

even op c drukken om een frame vast te leggen.
 
Nero showtime ???? Ik gebruik Nero om CD's en DVD's te branden, showtime zegt me niets.
 
Nero showtime is een dvdplayer in de nerosuite. Lijkt heel sterk op powerdvd op enkele verschillen na. (die verschillen zijn zo klein dat ik de ene powerdvdversie beter vind dan showtime dan de andere)

Als je de volledige nerosuite hebt (geinstalleerd) moet je hem hebben. Ik heb nero 6 en 7 en daar zit ie steeds in.
 
gaat prima met mediaplayer classic.
download en instaleer >> open het prog >> file >> open dvd >>
speel de dvd tot waar jij wil >> zet op pauze >> Ctrl+i
 
Het is gelukt met Mediaplayer Classic, niet met Ctrl+i, maar met Printscreen. Hartelijk dank voor jullie hulp!
 
Nu ik dit weer een keer wil doen lukt het met MediaPlayer Classic niet meer. Niet met PrintScreen noch met F5, wat in mijn versie de default toets is voor SaveImage. Ik krijg de volgende mededeling: "GetCurrentImage failed, hr = 8000 ffff
Iemand een idee?
 
Ik ben er inmiddels uit via een Helpforum van de producent van MPC:

"Change the video renderer in MPC Options.

Options -> Playback -> Output"

Kies hier voor Default en het werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan