lekstroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
642
ik weet niet waar ik dit anders zou moeten plaatsen o pdit forum, dus daarom staat het hier;

ik heb gelezen op een ander forum: http://forum.dutchbodybuilding.com/f152/hoeveel-stroom-verbruikt-computer-44815/
dat computer aanlaten per jaar +/- 130 euro gebruikt
dat valt best mee,
maaarrr.

ik las daar ook over lekstroom.
kan dit mogelijk zijn dat het dan meer stroom gebruikt, en zo jah wat kan ik er tegendoen.
er zijn stekkerdozen met beveiliging, is dit ook tegen lekstroom.
iets over dat het via de aarde door lekt.
 
ik las daar ook over lekstroom.
Lekstroom! Mooi verhaal maar slaat natuur nergens op.

Het energie verbruik van een PC is natuurlijk geheel afhankelijk wat de PC de hele dag te doen heeft. De kosten hieraan verbonden zijn natuurlijk ook weer afhankelijk van de tarieven van de leverancier, Dag-/Nachtstroom. Een betrouwbaar gegeven is een verbuiksmeter aan te schaffen. Kosten ongeveer E 12 tot 14.
 
Lekstroom via de aarde kan nooit meer dan 30 mA zijn, daar zijn de aardlekschakelaars tegenwoordig op afgesteld.
Dat komt overeen met maximaal ca 7 watt meen ik.
Zelfs daar zal je ruim beneden blijven. En dan nog geldt dit voor de totale lekstroom van alles wat er op die groep is aangesloten.
 
er zij ndus geen stekkerdozen die dit beschermen.

zijn 2, denk ongeveer 300 en 340 watt. of er tussenin, 2/

heeft het ook te maken, dan wat de pc te doen heeft. ?
het is toch gewoon 1 voeding, dat gebruikt "zoveel" watt,,
dan, wat de cpu aan gebruik heeft :s
 
Laatst bewerkt:
nee hoor de voeding geeft zoveel af als er door de pc onderdelen gevraagt wordt.
dus als een onderdeel meer of zwaarder gebruikt wordt gebruikt ie ook meer stroom.

met lekstroom zullen ze wel gewoon bedoelen dat er onderdelen en randapperatuur zijn die niet (helemaal) uit gaan.

neem een stekkerblok met een aan uitknop, bepaal wat er wel/niet uit mag als de pc uit staat.
en doe deze stekkers in het nieuwe stekkerblok en zet het uit als de pc uit is.
als je de pc hier ook in doet kan je evt probleem krijgem met je bios tijd en datum, dit hangt er dan weer af of je batterij goed is in de pc.

bij mij gaan op deze manier uit:
printer
router
modem
externe harde schijf
monitor
 
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Lekstroom:


Elk isolatiemateriaal onder spanning laat wel iets van elektrische stroom door, hoe gering ook: dat is de lekstroom.

De kwaliteit van een elektrisch isolatiemateriaal duiden we onder meer aan door de isolatieweerstand, die een maat is voor de lekstroom die we kunnen verwachten. Deze kan tot vele gigaohm gaan.

De lucht is een hele goede isolator, met een haast oneindige isolatieweerstand. Door vocht of vervuiling kan deze echter dalen, waardoor de lekstroom stijgt. Daarom wordt bijvoorbeeld bij hoogspanningsisolators de kruipweg door middel van cirkelvormige rillen aan de onderzijde doelbewust verlegd.

Lekstromen komen met name voor in condensators, batterijen, oplaadbare batterijen, loodaccu's, transformators, isolators, halfgeleiders, kabels en dergelijke.



Zoals je kunt lezen zijn de kosten voortvloeiend uit lekstroom te verwaarlozen.

Groeten,

René
 
stekkerblok met beveiliging bedoel ik niet met schakelaar, maar gewoon beveilging in stekkerblock. w.s. tegen spaningspieken, en dus niet tegen tekstroom.
dat was de vraag of dat ook de lekstroom tegenhoud

en bij mij deze moet er niks uit.
en raar, je zet toch niet je router uit????
nee hoor de voeding geeft zoveel af als er door de pc onderdelen gevraagt wordt.
dus als een onderdeel meer of zwaarder gebruikt wordt gebruikt ie ook meer stroom.

met lekstroom zullen ze wel gewoon bedoelen dat er onderdelen en randapperatuur zijn die niet (helemaal) uit gaan.

neem een stekkerblok met een aan uitknop, bepaal wat er wel/niet uit mag als de pc uit staat.
en doe deze stekkers in het nieuwe stekkerblok en zet het uit als de pc uit is.
als je de pc hier ook in doet kan je evt probleem krijgem met je bios tijd en datum, dit hangt er dan weer af of je batterij goed is in de pc.

bij mij gaan op deze manier uit:
printer
router
modem
externe harde schijf
monitor
 
Laatst bewerkt:
dus staat de cpu 24 uur op 0 tot 1 procent. gebruikt het ook niet veel stroom...;)
dan normaal...

dan minder op 40, 48 Procent...

??????????
 
Laatst bewerkt:
waarom zou ik mijn router niet uit zetten??
of die ander dingen.
mijn idee is : als je het niet gebruikt kan het uit

een cpu zal altijd een minimum gebruiken, dus zeggen dat ie 24 * 7 , slecht op 1 procent draait
betekend niet dat ie 1% van het maximum gebruikt.
 
ik hat ook een keer een ups (kleine) op een zware 400 watt (ongeveer) voeding, en die ups was kon het niet aan.

dus heeft het nou wel of niet met meer of minder gebruik te maken.

i kdacht dat jullie bedoelde, voeding is tot zoveel watt. en als pc bijna niks doet gebruikt het misschien wel de helft.

4000watt nioet gebruik 200 watt..

zoiets dachtik.

maar als die ups niet aankan.
 
Laatst bewerkt:
niet eens weten wat een ups is ?:rolleyes:

en er dan zogenaamt wel zeggen wat je denkt te weten :)
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag gewoon om uitleg als ik iets niet begrijp, wat is daar mis mee? :confused:
 
Ha, bedankt Bern@rd voor de uitleg.
Ik kende het wel, maar niet onder die naam.
 
Ha, bedankt Bern@rd voor de uitleg.
Ik kende het wel, maar niet onder die naam.

oow. oke dan..

maar wat is het nou met de gebruik van de stroom
als ik een kleine ups heb. met een zware pc voeding, gaat kan die ups dat niet aan.
doe ik het op een oude simple pc. gan gaat het wel.

ook al doet die zware pc met voeding bijna niks. helemaal niks. en leeg is het met1. of begint te piepen dat het niet aankan.

of gebruikt de voeidng een maximaal aantal watt, maar zoiets dat wel goedkoper is met gebruik. meer of minder

hoe zit dat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan