Hoe krijg ik een foto 4-kant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daphne82

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Berichten
367
Hallo,

Ik probeer een digitale foto die nu rechthoekig is 4-kant te krijgen! Wie kan me vertellen hoe ik dat voor mekaar krijg met photoshop zonder dat de schaal veranderd, maar dat er dus een stuk van de foto afgaat?
 
Stukje dat je wilt verwijderen selecteren met het 4kante markeer pijltje en op delete drukken.

Staat bovenaan in de toolbar.

Mocht dat niet lukken, maak dan een kopie van de layer, verwijder op die layer het stukje en versleep de nu vierkante foto naar een nieuw document.
 
Stukje dat je wilt verwijderen selecteren met het 4kante markeer pijltje en op delete drukken.

Staat bovenaan in de toolbar.

Mocht dat niet lukken, maak dan een kopie van de layer, verwijder op die layer het stukje en versleep de nu vierkante foto naar een nieuw document.

Kun je dit misschien wat beter uitleggen, ik snap er niks van!
 
In CS3 doe je dit als volgt: Druk de C toets (=uitsnijden) en maak je selectie (plaats de muis linksboven, druk muisknop in en sleep naar rechtsbeneden) Als de selectie je niet bevalt, druk dan ESC om opnieuw te selecteren.

TIP: als je tijdens het selecteren de SHIFT toets indrukt dan kan je alleen zuiver vierkante selecties maken.

Ben je tevreden over je selectie, druk dan ENTER en sla het resultaat op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan