Geluid film loopt toch niet sync.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0175

Banned
Lid geworden
21 feb 2007
Berichten
507
Als ik een film heb (avi DivX) met duur bv. 1,12,23 en dan diezelfde film (zelfde voorfilmpjes e.d.) 1.14.41. (de laatste speelt dus wat sneller af)
Ik vertraag het geluid van de 1.14.41 film naar 1,12,23 met Audacity en zet hem onder de 1,12,23 film.
Dan loopt het geluid aan het begin en eind wel Sync maar in het midden niet. Hoe kan dit?
Hetzelfde geld voor ondertitels.
Of draait een film niet continue op dezelfde snelheid?
 
Je moet nooit met je vingers aan het geluid komen. Een gedownloade film heeft synchroon lopend geluid, ..... of niet. Zo niet, dan een andere downloaden.

V.w.b. de subs geldt een ander principe. Je checkt de subs en de film in .avi formaat op synchroon lopen met bijv. subsync. Zit er een klein verschil in, dan repareer je binnen subsync dat verschil. Vervolgens encodeer je de fil met bijv. Nero vision Express en dan heb je een prima DVD film voor afspelen op standalone dvd spelers.
 
Een normale film draait altijd op dezelfde snelheid, dáár moet je dus met de vingertjes vanaf blijven. Voor de rest zie mijn vorige bericht.
 
Oja?

Telecinen naar PAL
Telecinen naar PAL gaat technisch eenvoudiger dan telecinen naar NTSC. De beeldsnelheid van 25 frames per seconde staat geen 3:2 pulldown toe, zoals dat bij NTSC gebeurt, en een op PAL overgezette film wordt eenvoudigweg op 25 frames per seconde afgespeeld. PAL opnames lopen doorgaans dan ook 4% sneller dan de originele bioscoopfilm, echter merkt de gemiddelde kijker dit niet.

[bewerk]Telecinen naar NTSC
Telecinen naar NTSC gaat wel op de originele snelheid, met een proces dat 3:2 pulldown wordt genoemd. Hiermee wordt de beeldsnelheid gecorrigeerd. 3:2 pulldown is een van de eerste processen vergelijkbaar met resampling. Helaas resulteerde dit in vroege NTSC-telecines in veel beeldvervorming, vooral in scènes waarin veel beweging voorkomt. Tegenwoordig wordt beeldinformatie op NTSC DVD's op 24 frames per seconde opgeslagen en gebeurt de 3:2 pulldown in de DVD-speler.

Bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Telecine
 
Jij luistert / leest niet: eenn film loopt binnen zijn eigen waardes op dezelfde snelheid. In je startbericht schrijf je ook:

Dan loopt het geluid aan het begin en eind wel Sync maar in het midden niet. Hoe kan dit?
Hetzelfde geld voor ondertitels. Of draait een film niet continue op dezelfde snelheid?


m.a.w. BINNEN een "sessie" om dit foute woord voor de procedure maar eens te gebruiken loopt het geluid / beeld altijd op dezelfde snelheid. Jouw vraag was ook of bínnen het afspelen van een film deze zaken kunnen veranderen en daarop luidt het antwoord nog steeds: "Nee".

Ik heb geen woord geschreven over snelheden bij het veranderen van het één naar het ander. Maar zelfs als dat gebeurt loopt in het eindproduct het geluid en beeld altijd op dezelfde snelheid als waarmee het startte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan