IP-adres en standaard gateway

Status
Niet open voor verdere reacties.

1957

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2001
Berichten
164
Hallo,
Ik heb een IP-adres en een standaard gateway toegevoegd, maar ik weet niet hoe ik deze moet selecteren/gebruiken. Weet iemand raad?
Gabriëlle
 
?? Beetje beter omschrijven aub?
Waar toegevoegd, pc, router ..... ?
Of was je hardop aan het dromen hier
 
Oké, betere omschrijving. Logé wil via mijn adsl-verbinding inloggen met zijn eigen laptop en daarna met zijn eigen IP-adres internetten. Daarom heb ik mijn IP-adres en standaard gateway toegevoegd op zijn laptop. Hij kan wel inloggen via mijn verbinding, maar niet zijn eigen post binnenhalen. Of pak ik het verkeerd aan?
Groet, Gabriëlle
 
adsl verbinding met router of modem?
als router is staat DCHP geconfigureerd?
 
Ik heb een ADSL-verbinding met modem en Windows XP.
 
dan moet je die wel via een crosscable verbinden en niet met een utpkabel
 
Ja een Crosskabel heb je nodig als je 2 computers gaat koppelen.

Maar het betreft een laptop, waarom niet draadloos, routers kosten niets meer tegenwoordig en je hebt de vrijheid van de laptop.
Als je een kabel verbinding wil maken hangen ze aan elkaar ... :confused:
 
idd router of switch (als je inlogzooi in je modem opgeslagen is) is t simpelste

anders is 1 van de 2 host en moet je dat ook zo instellen en de ander op client, heel gedoe ;-)
 
idd router of switch (als je inlogzooi in je modem opgeslagen is) is t simpelste

anders is 1 van de 2 host en moet je dat ook zo instellen en de ander op client, heel gedoe ;-)

@Mirandda Wij weten het :). Maar sommigen zweren bij 1 optie en blijven erbij. Hij heeft alle info, de keuze is aan hem. Voor 70-80€ is opgelost en draadloos... nu liever met kabel knoeien, instellingen enz...:)
 
Fijn dat jullie zo meedenken, maar wat is nu het meest eenvoudige om te doen? Logé is over 2 weken weer vertrokken!
Gabriëlle
 
meest simpele (en goedkoopste) is als je inloggegevens van je provider in je modem opgeslagen zijn om daar een switch aan te hangen en vandaar met uptkabel naar pcs

is dat niet zo dan moet je een router kopen en opnieuw je gegevens invoeren daarin en dan kun je met kabels of draadloos (in t laatste geval moet je dan wel goed beveiligen)
 
1957,

Om te bepalen wat het makkelijkste/goedkoopste/snelste is, is het interessant om te weten wat je allemaal hebt.

Is het nu zo dat de laptop van de loge via jouw computer aangesloten is? Dus via een tweede netwerkkaart? Want dan kan je met de wizard internetdelen relatief snel de verbinding aan de praat krijgen. Dit is uiteraard wel afhankelijk van het welslagen, en jouw technische achtergrond.

Is die tweede netwerkkaart niet aanwezig, dan is het niet goedkoper, maar waarschijnlijk wel eenvoudiger om een router te kopen. Deze heb je al vanaf een euro of 25-30. Deze zet sluit je aan de ene kant aan op je internet, en aan de andere kant sluit je de pc's dan aan en dan kan het met een beetje mazzel en een duidelijke handleiding binnen een half uurtje werken. En dan ben je natuurlijk voor altijd klaar voor een tweede pc.

Maar waar heb je dat ip-adres en standaard gateway toegevoegd? Want als je al een modem bezit met multi-pc mogelijkheden (dus een router!) dan kan je ook een tweede pc/laptop aansluiten en dan door automatisch ip-adres verkrijgen de boel aan de praat te krijgen.
 
Oké, dat ga ik dan doen. Hartelijk bedankt allemaal.
Gabriëlle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan