Afbeelding afdrukken (grootte)

Status
Niet open voor verdere reacties.

litmanen10

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Berichten
284
Hallo, Ik wil voor op een fles drank een afbeelding afdrukken. Ik maak gebruik van windows vista. Als ik de foto open met windows galerie en druk op afdrukken kan ik kiezen uit 1, 2, 4 of 9 afbeeldingen afgedrukt op 1 a4. Maar ik zou er graag 6 op 1 a4 hebben want de afbeeldingen van 4 op 1 pagina zijn te groot, en die van 9 afbeeldingen op 1 pagina zijn te klein. Dus als het mogelijk is wil ik er 6 op een a4 afdrukken.

Als er ook een andere mogelijkheid is om de grootte van de afbeelding aan te passen voor het afdrukken zou ik deze graag horen. Mijn dank is groot!
 
Je zou je afbeelding kunnen vergroten naar een A4 -formaat, en dan het plaatje 6x kunnen plaatsen. Als je dan vervolgens kiest voor '1 afbeelding per A4 afdrukken' zou het goed moeten gaan... lijkt mij... ;)
 
Je zou bijvoorbeeld het met Windows meegeleverde MS Paint kunnen gebruiken als je verder niets op dit vlak hebt...

Afhankelijk van het plaatje zou je de omvang van de afbeelding 2x zo breed en 3x zo hoog kunnen maken. Kopieer vervolgens het oorspronkelijke plaatje en plak die ernaast. Nu heb je 2 plaatjes...

Kopieer beide plaatjes en plak die eronder en nogmaals daaronder. Nu heb je 6 plaatjes (namelijk 3 rijen met 2 plaatjes)...

Vervolgens de totale afbeelding 1x printen et voila! :thumb:
 
Omvang plaatje kun je in MS Paint als volgt aanpassen: kies menuoptie Afbeelding > Kenmerken... en vul nu in Breedte een 2x zo groot getal in als er nu staat. Vul in Hoogte een 3x zo groot getal in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan