System restore mag niet uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmesh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Berichten
1
Op mijn C: systeem schijf is de "System Volume Information" map inmiddels 2,5 GB geworden dit vind ik te veel en wil ik lager zetten. Bovendien heb ik een tijd een probleem gehad met een .rbf bestand (roleback file) dat zonodig geopend moest worden iedere keer als ik mijn systeem opstart. De betreffende .rbf file heb ik inmiddels delete maar die 2.5 GB wil ik weg hebben en lager zetten zodat in de toekomst mijn systeem niet vol loopt met dit soort rommel. Nou heb ik begrepen dat je door System Restore uit en aan te zetten je de bestaande bestanden kunt wissen.

Wanneer ik System Restore uit probeer te zetten krijg ik de volgende melding:
System Restore encountered an error trying to enable/disable one or more drives. Please restart you machine and try again.

Na de herstart blijft het probleem bestaan, ik ben als administrator ingelogd. Ik heb dit ook geprobeerd nadat ik in "safe mode" heb opgestart maar dan krijg ik het zelfde liedje. Bij het veranderen van de "disk space usage" krijg ik de zelfde meldingen.

Verder heb ik ook via Disk Cleanup geprobeerd de Restore weg te gooien maar die roept dat alleen de meest recente bestanden behouden worden, bijna alle mappen in de "System Volume Information" zijn recent, dus gooit hij niks weg.

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.



Op mijn PC draai ik Windows XP Pro 64.
 
wat je ook kunt doen, alleen het laatste herstelpunt bewaren

deze computer aanklikken > C aanklikken > eigenschappen > schijfopruiming > tabblad meer opties > onderste optie Opruimen aanklikken en Ja kiezen. dan Ok en Ja en zie hoeveel ruimte dat scheelt. is altijd nog beter dan helemaal geen herstelpunten meer !

ik heb zelf alleen op c systeemherstel aan trouwens ;-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan