andere pc in netwerk besturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GuidoKuyper89

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Berichten
27
hallo,

ik heb al een beetje gezocht op het internet en op deze site alleen weet niet zo goed waar ik op moet zoeken. ik heb in mijn netwerk een laptop en een gewone desktop pc. ik zou nou graag vanaf mijn laptop mijn desktop besturen. ik heb al het programma crossloops gebruikt, dit werkt geweldig het nadeel is dat je er niet in kan zonder toestemming van de desktop (je moet een willekeurige code doorgeven net zoiets als internetbankieren).

maar is er ook een programma dat je dat niet nodig hebt, ik heb al eens iets gelezen over VNC. maar ik weet niet goed hoe ik dit moet instellen.

hulp gewenst, bedankt!
 
Ik gebruil hier ook VNC.

Gewoon installeren op beide pc's. Je kan er voor kiezen of je met of zonder wachtwoord wilt.

Als je met wachtwoord doet, moet je het wachtwoord intikken als je de andere pc over wilt nemen.
 
Ik gebruil hier ook VNC.

Gewoon installeren op beide pc's. Je kan er voor kiezen of je met of zonder wachtwoord wilt.

Als je met wachtwoord doet, moet je het wachtwoord intikken als je de andere pc over wilt nemen.

he Wim, bedankt voor de snelle reactie, kan je mij toevallig uitleggen hoe ik VNC moet instaleren op beide pc's? mijn laptop gebruikt Vista mijn desktop XP. op mijn laptop heb ik de viewer geinstalleerd, op de desktop de server. moet ik nog iets instellen in de opties?
 
Ik heb op alle pc's de viewer en server (dus het volledige progje) geinstalleerd.

Of VNC ook werkt met Vista weet ik niet, ik gebruik overal ouderwets XP.

In het programma kan je volgens mij met de default instellingen uit de voeten. Misschien moet je wel even naar een eventuele firewall kijken. Ik heb die niet aan staan op de pc's zelf.
 
het enige wat mij nu nog te binnen schiet is dat het 'externe' beeldscherm (dus die van de desktop) niet volledig op mijn notebook scherm past en dat je met schuifbalken moet werken, kan dit ook anders? dat het scherm gewoon iets kleiner is maar je niet meer hoeft te schuiven
 
daar heb ik oo nog geen oplossing voor gevonden.
 
ik heb al iets gevonden, bij opties kiezen voor volledig scherm. (nu hoef je alleen van boven naar beneden te scrollen maar dit gaat automatisch wanneer de muis omhoog of omlaag wordt bewogen!)
 
dan zie ik de startkop en balk van de overgenomen pc weer niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan