Laptop start niet op, piepgeluiden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ron P

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Berichten
4
Hee

ik heb nu een half jaar een nieuwe IBM (gekocht via school, tue). De laatste 3 maanden valt hij zomaar uit en kon ik hem opnieuw opstarten (ik dacht dat kan eenmaal gebeuren). De laatste tijd valt hij uit en als ik hem opnieuw op wil starten dan brandt brandt alleen het lampje van de accu (en de oplader als die ingestoken is) samen met een ander (rondje moet geen rechte streep erdoorheen). Hij start niet op, alsof hij de harde schijf niet wil gebruiken (die hoor ik wel draaien). Na twee dagen deed hij het weer.

Nu de laatste week start ie helemaal niet meer op. Als ik hem aan duw gaan de twee (of drie met oplader) branden samen met 4 x achter elkaar 4 piepen. Totaal dus 16 bliepjes.
Uit doe ik 'em steeds door de aan/uitknop een tijd in de duwen.

Hopelijk hebben jullie een oplossing/weten waar het aan ligt.

Gr Ron
 
Als je deze site bekijkt dan kun je achterhalen wat de piepjes betekenen. Je vermeld geen typenummer van de IBM maar lijkt mij dat de piepjes van hetzeflde merk wel hetzelfde betekenen. Helaas staat er niet bij wat dan te doen. Of hij ter reparatie moet worden aangeboden. Maar je kunt aan de hand van deze betere omschijving ook nog even zoeken.

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-44114

Four cycles of four short beeps and a blank screen.
Problem: System board. ( secure chip)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan