Geen geluid na gebruik ConvertXtoDvd 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
ik heb enkele korte films die ik op een dvd wil plaatsen.
het zijn isofiles die ik heb uitgepakt de daarmee verkregen files (VIDEO_TS) heb ik met ConvertXtoDvd 3 samengevoegd en daarna gebrand op een dvd.
nu blijkt dat ik er geen geluid bij heb het beeld is ok.
als ik de files appart op een dvd brand dan heb ik wel geluid.
is er iemand die mij kan uitleggen wat ik eventueel verkeerd doe
 
Je kunt dat ISO-image meteen branden door voor 'Openen' te kiezen, dan zal je geluid het denk ik wel doen.
 
Je kunt dat ISO-image meteen branden door voor 'Openen' te kiezen, dan zal je geluid het denk ik wel doen.
dat klopt heb ik ook al geprobeert. en dan heb ik ook geluid
maar ik wil juist 2 of drie van die films op een dvd plaatsen en als ik de dvd wil afspelen dat ik door ergens wat aan te klikken kan kiezen welke film ik wil zien.
en dat was juist het mooie van convertxtodvd die maakt automatisch twee of drie knopjes aan na gelang het aantal films dat op de dvd staat
en zo kan je dan met de afstandsbediening kieze welke film je wilt zien.

heb zelf al gezocht of ik een prgramma kon vinden die deze mogenlijkheid ook heeft maar nog niks gevonden.

als iemand zoiets weet welk proggramma dit ook kan doen houd ik me aanbevolen
 
Normaal moet je hiervoor de .vob files uit de Video_TS mappen die je wilt gebruiken importeren. Maar dat heeft dat convertX2dvd waarsch. al gedaan. Wat doet dat programma met het geluid? Wordt het miss. in een ander formaat weggeschreven? Je kunt met het programma Gspot bekijken wat voor formaat het geluid in de originele en in de nieuwe .vob files hebben. Eventueel mis je een codec. Daarrvoor kun je dan een fullsize-codecpack installeren.

http://www.headbands.com/gspot/
http://codecpack.nl/klcodec380f.exe
 
Laatst bewerkt:
Normaal moet je hiervoor de .vob files uit de Video_TS mappen die je wilt gebruiken importeren. Maar dat heeft dat convertX2dvd waarsch. al gedaan. Wat doet dat programma met het geluid? Wordt het miss. in een ander formaat weggeschreven? Je kunt met het programma Gspot bekijken wat voor formaat het geluid in de originele en in de nieuwe .vob files hebben. Eventueel mis je een codec. Daarrvoor kun je dan een fullsize-codecpack installeren.

http://www.headbands.com/gspot/
http://codecpack.nl/klcodec380f.exe

ik heb het nog een keer geprobeert in de logfile die aangemaakt word staat bij geluid aangegeven 0 dus hij kan het geluid niet vinden
 
Er is dus geen geluid aangemaakt. Probeer Gspot eens uit, en vertel welke audiocodec is gebruikt in de originele DVD (dat zie je linksonder in Gspot). Installeer ook maar vast het codecpack. Alls je al een codecpack had, kun je die het beste eerst deinstalleren.
 
Er is dus geen geluid aangemaakt. Probeer Gspot eens uit, en vertel welke audiocodec is gebruikt in de originele DVD (dat zie je linksonder in Gspot). Installeer ook maar vast het codecpack. Alls je al een codecpack had, kun je die het beste eerst deinstalleren.

even moeten puzzelen hoe gspot werkt ik hoop dat ik het goed gedaan heb maal als het klaar is en ik klik links boven op File en dan Play using associated player speel de film af met geluid.
ik wilde een screenshot sturen van het geheel maar dat was meer dan de toegestane 100kb (2MB)
in het audiovak staat

Codec MPEG-1 Layer 2 CBR
Info 0xc0:4800Hz 224kb/s tot Stereo
1 Stat Codec(s) Installed
 
Dat is idd de audiocodec: mpeg 1 layer 2 met 224 Kbit Constante Bit Rate.
Dat is de 'ouderwetse' DVD codec, en het zou kunnen dat ConvertX.. deze niet kan lezen of verwerken. Je kunt kijken of in dat prog. in de titelsets bij 'Geluid' die codec ook wordt genoemd. Dat je de video in Gspot kunt zien wil zeggen dat je de codec om af te spelen op je PC hebt. Voor opnemen of bewerken heb je de uitgebreidere nodig, die in het Full- codecpack zit. Maar het kan dus zijn dat ConvertX video met deze audiocodec niet kan verwerken. Met uitgebreidere programma's als Ulead Videostudio, Pinnacle Studio of Nero Vision kun je dat wel, en de audiocodec evt veranderen.
 
Dat is idd de audiocodec: mpeg 1 layer 2 met 224 Kbit Constante Bit Rate.
Dat is de 'ouderwetse' DVD codec, en het zou kunnen dat ConvertX.. deze niet kan lezen of verwerken. Je kunt kijken of in dat prog. in de titelsets bij 'Geluid' die codec ook wordt genoemd. Dat je de video in Gspot kunt zien wil zeggen dat je de codec om af te spelen op je PC hebt. Voor opnemen of bewerken heb je de uitgebreidere nodig, die in het Full- codecpack zit. Maar het kan dus zijn dat ConvertX video met deze audiocodec niet kan verwerken. Met uitgebreidere programma's als Ulead Videostudio, Pinnacle Studio of Nero Vision kun je dat wel, en de audiocodec evt veranderen.

ik heb Pinnacle 11 alleen heb er nog maar heel weinig mee gewerkt.
in wat formaat moet ik het geluid omzetten en weet u toevallig ook hoe dit moet in Pinnacle
in ieder geval alvast bedankt voor de hulp
 
heb met pinnacle de film ingelezen
en het is gelukt heb nu geluid maar niet al te best klink heel scherp.

heb de file opgeslagen op men harddisk

heb de volgende instelling gedaan

Kanalen- 16-bits Stereo

Sample Frequentie 44.1 kHz

Codec Automatisch Instellen

DV.beste voor uitvoer naar DV band

bij de laatste heb ik ook de mogenlijkheid om te kiezen voor

Deze codec gebruiken

MPEG-2 Beste voor uitvoer naar schijf

kan dit ook heb ik dan mischien beter geluid
 
Op zich zou het geluid bij het DV-formaat okee moeten zijn, dus misschien heb je iets verkeerd ingesteld. Maar uiteindelijk moet het toch naar DVD, want DV is een opname- &montageformaat. Dus is die mpeg2 een goeie keus.
 
Op zich zou het geluid bij het DV-formaat okee moeten zijn, dus misschien heb je iets verkeerd ingesteld. Maar uiteindelijk moet het toch naar DVD, want DV is een opname- &montageformaat. Dus is die mpeg2 een goeie keus.

heb met mepg2 gedaan maar ook nu is het geluid aan de scherpe kant
maar het werkt dus wel
in ieder geval bedankt voor de goede raad
 
Je kunt nog eens kijken of je de bitrate van hte geluid hoger kunt instellen. De oorspronkelijke 224 is heel goed. Lager dan 128 klinkt slecht.
 
Je kunt nog eens kijken of je de bitrate van hte geluid hoger kunt instellen. De oorspronkelijke 224 is heel goed. Lager dan 128 klinkt slecht.

heb het geluid op 16 Bits mono gezet en 44.1 kHz
het klinkt nu redelijk .
heb ze zo allemaal bewerkt en met ConvertXtoDVD samengevoegd
het beeld is ok en het geluid het kan beter maar het moet zo maar
zijn 6 filmpjes van plm 30 minuten.

in ieder geval hartelijk dank voor de hulp :thumb:
 
Ik zou het geluid zeker op stereo zetten. Of de bron moet mono zijn. 16 bits zegt iets over het formaat. Daaraan verander je beter niks. De bitrate (in kilo bits per seconde, Kb/s) is wat anders. Hoe hoger de bitrate, hoe beter het geluid klinkt.
Bij het maken van een stereo mpeg bestand wordt de bitrate over de 2 kanalen verdeeld. Als je met 256 Kb/s encodeert, zijn dat eigenlijk 2 kanalen van 128 Kb/s
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan