Film opslaan in Movie Maker

Status
Niet open voor verdere reacties.

AK74

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
47
Na het uitschakelen van wat filters in Movie Maker kon ik eindelijk mijn filmfragmenten importeren en bewerken. Na uren en dagen werk is mijn bewerkte film van mijn rondreis door Thailand klaar. Het project is opgeslagen in Movie Maker. Nu de film van 54 minuten klaar is, wil ik hem opslaan en daarna op DVD zetten. Maar.... Hij vertikt het!
Er verschijnt: "De film wordt opgeslagen..." en "Resterende tijd wordt geschat...", maar ik kan wachten tot ik een ons weeg, want er gebeurt niets. Zelfs na tien minuten gewacht te hebben, is de geschatte tijd nog niet zichtbaar.
Het CPU-gebruik blijft steken op 50 %. WAT MOET IK DOEN om mijn film toch op te kunnen slaan?
 
Dan benk bang dat hij gewoon te groot is geworden :confused: maar dat me eigenlijk beetje verbazen. Thuis doen wij dat ook maar dan lukt het gewoon...
 
mij lukte dit ook niet...
wel met kortere films van 20 min
 
Ook met ImageMixer 3 lukte het niet. Heeft het er misschien mee te maken, dat ik de clips een andere naam/een tweecijferig nummer heb gegeven en dat ze niet gevonden kunnen worden bij het opslaan van de film? Maar bij het bewerken en het opslaan van het project werden ze wel gevonden. Ik ben van plan om de clips uit de map IMxLibrary te verwijderen en dan de clips die nog op mijn camera staan opnieuw naar mijn harde schijf over te laten schrijven, en dan met de originele naam/cijfers! Maar ik ben bang dat dan de bewerkte clips in Movie Maker niet meer gevonden kunnen worden.
 
zodra clips verwijderd worden die je in windows movie maker gebruikt hebt vallen ze hier oo kweg.
 
De clips haal ik pas weg als niemand een oplossing heeft voor mijn probleem. Dan zal ik dus helemaal opnieuw moeten beginnen, ondanks alle uren werk. En dan de clips geen ander nummer geven (mits dat het probleem is).
 
ik begrijp niet helemaal wanneer je de films een andere naam hebt gegeven, maar het volgende:
je haal de films binnen in moviemaker **vanaf nu mag je de orginele bestanden niet meer van naam veranderen**
je gaat nu een film maken, het eindprodukt kan je een naam geven en dan opslaan.
je kan nu evt de orginele films een andere naam geven.

als je tussendoor de naam van de orginele bestanden veranderd kan wmm ze niet meer vinden.

wat zijn de specs van de pc, als ie niet al te snel is en je hebt een hoop aan de film gedaan is het niet gek dat ie er meer dan 10 min over het berekenen doet.
het complete proces kan wel een hele nacht duren.

tips voor de volgende keer
1 zet de bestanden uit de camera in één map
2 importeer film en bewerk ze
3 sla tussendoor regelmatig het project op (ctrl + s) , MSWMM
- als het nu een keer mis gaat kan je altijd een stap terug .
4 sla de film op op de harde schijf ipv gelijk naar dvd te branden

op welk formaat wil je ze opslaan, welke moviemaker heb je ??
 
Laatst bewerkt:
Zodra ik mijn filmfragmenten/clips met ImageMixer 3 (Panasonic) binnen haalde, heb ik ze voor het gemak genummerd van 1 t.m. 120. Met IM 3 lukte het bewerken wel, maar het saven/opslaan niet. Toen ben ik met moviemaker begonnen. Het opnieuw binnen halen van de clips met moviemaker lukte niet, want hij gaf aan, dat hij geen vastlegapparaat kon vinden. Zodoende de clips via IM 3 binnengehaald. Het importeren en bewerken in moviemaker lukte eerst ook al niet, maar na een tip van iemand, dat ik wat filters uit moest schakelen lukte het wel. Tussendoor kon ik de bewerkte clips (het 'project') wel opslaan. Alleen het eindresultaat niet. In de film van 54 minuten heb ik 6 muziekfragmenten gebruikt, waarvan een in z'n volle lengte (3.05 min)!
Tussendoor had ik de naam van de clips niet meer veranderd! Wel had ik ze onderverdeeld in 9 mappen, omdat IM 3 alle 120 clips uit de oorspronkelijke map in een keer importeerde. Bij moviemaker gebeurt dat niet.

Je vraagt wat de "specs" zijn. Hoe/waar kan ik dat vinden? Ik denk, dat ik in eerste instantie (voordat ik alles delete en opnieuw ga importeren) mijn computer maar eens een nacht aan laat staan i.v.m. het berekenen van de geschatte tijd.
Wat betekent MSWMM? M...... S...... Windows Movie Maker?
Wat bedoel je met formaat? Met IM 3 heb ik een keer een kort filmpje van andere fragmenten kunnen maken. Dat werden dan MPEG 2 bestanden, die met Windows Media Player te zien zijn. Bij moviemaker zal de film in RealPlayer te zien zijn. Ik vraag mij trouwens af, als de film (ooit) klaar is en ik hem eindelijk op dvd kan branden, of hij dan afspeelbaar zal zijn op mijn dvd-speler. Trouwens, moviemaker vraagt of ik de film op wil slaan op cd-r of cd-rw, maar op dvd-r moet toch ook mogelijk zijn?

Dit is veel informatie, hè, maar misschien toch niet onbelangrijk. Hé, Turn, ik hoop, dat je mij hier mee kan helpen. Want, dat die film van mij van mijn reis door Thailand er ooit komt geloof ik wel. Met jouw tips ga ik zeker wat doen.
 
MSWMM = volgens mij gewoon MicroSoft, maakt ook niet echt uit.
MSWMM is geen film, het is slecht een verzameling van "comando's" - zie het als een tekst bestand waar in staat waar de film's staan en wat je ermee gedaan hebt-

die filters uitschakelen weet ik niks van, maar dat zien we vanzelf wel.

om te beginnen download gSpot http://www.headbands.com/gspot/
hiermee kan je bekijken wat voor film je hebt (de codec dus).

wat voor camera heb je , hard disk / dvd / tapes.

als je een van de orginele filmpjes door gspot heen haalt, wat geeft ie dan aan??
belangrijk is: video codec + container + audio codec , dit is het formaat van de film

heb je xp of vista?? de specs zijn de hoeveelheid ramgeheugen en de processor
kijk ees bij de eigenschappen van deze computer, of geef een merk en model.
 
De tijd zou wel eens een hele nacht kunnen duren.
Als ik in Divx Author films maak draait dit ook soms 16 uur. Naargelang welke instelling ik gebruik.
Als ik jouw was zou ik het opnieuw opstarten en een nachtje wachten.

Hou intussen eens de vrije ruimte in het hoof op je C: schijf. Als die verkleint omdat er tijdelijke bestanden aangemaakt worden. Dan weet je dat hij nog bezig is.
 
Ik heb een HDD-camera van Panasonic.
Ik heb een fragment door GSpot gehaald. Het volgende wordt aangegeven: Video-codec is MPEG 2, Audio-codec is AC 3.
Container: DVD "VOB" format
MPEG-2 program stream <<{1 vid, aud}
Sys Bitrate: 10080 kb/s VBE

Op mijn computer heb ik XP.
Processor: Pentium (R)D CPU 2.66 GHz
Kloksnelheid: 2,67 GHz, 960 MB
 
weet niet of je ondertussen de pc een nachtje hebt laten draaien.
laat de uitkomst maar weten.
het is een niet al te snelle pc dus het kan inderdaad best een tijdje duren voordat ie uitgerekend is.

zet van tevoren de energie instellingen maar op max (geen slaap/afmelden etc) scherm mag wel uit , maar geen screensaver.
ga er wel van uit dat de daadwerkelijke bewerking best meer dan 24 uur kan duren
wat de snelheid iets omhoog kan gooien:
internet stekker er uit
virus scanner uit
andere scanners uit
niet werken op de pc

als ie het na een nacht nog niet uitgerekend heeft dan gaat het niet meer lukken ook,
het uitrekenen dus, niet het bewerken zelf.

tip voor de toekomst, altijd iets eerst uitproberen voor je er een hoop werk in steekt

edit: welke versie van wmm heb je ?? open wmm >> klik hlep >> klik over wmm
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik mijn geduld wat langer op de proef gesteld en heb ik de computer rustig de geschatte tijd laten berekenen. Na ongeveer 20 minuten verscheen er: "WMM kan de film niet opslaan op de gegeven locatie. Controleer of de originele bronbestanden nog beschikbaar zijn, of de gekozen locatie voor opslag nog beschikbaar is en of er voldoende vrije schijfruimte is. Probeer vervolgens opnieuw."

Ik heb weer van alles geprobeerd, maar niets hielp. Aan de schijfruimte ligt het sowieso niet, want ik heb nog 82% vrije ruimte. Bij opslaglocatie heb ik gekozen voor "videos", daarna voor "mijn dvd's", maar ook dat mocht niet baten. Ik heb maar besloten om alles er af te halen en om opnieuw de fragmenten (die gelukkig nog op de harde schijf van mijn camera staan) op mijn computer te zetten, en dan vol goede moed ze te gaan bewerken in WMM. De originele fragmenten geef ik geen andere naam en ik laat ze in de oorspronkelijke map. Het bewerken zal nu wel wat sneller gaan, want ik heb opgeschreven wat ik bij ieder fragment heb gedaan. Hopelijk geldt: "Drie maal recht is scheepsrecht."

Wat betref jouw vraag; ik heb WMM versie 5.1
 
in principe hoef je de films niet opnieuw binnen te halen, als ze goed zijn zijn ze goed.
en opnieuw naar binnen halen zal niks uithalen.

je kan nu wel opnieuw je hele project maken maar als wmm niet goed omgaat met die bestanden zal er niks veranderen.
probeer eens iets kleins uit, een stukje knippen een stukje plakken en dan film publiceren (of hoe het ook heet in 5.1)
lukt dit, zo ja dan weet je dat het niet aan de video (codec) ligt.

hierna, neem een stuk film en plak er een muziekje onder en sla het op, kan je deze ook uitsluiten.

waar het op neer komt is het volgende : een probleem moet je stukje bij beetje oplossen.
je hoeft niet bang te zijn dat de orginele verdwijnen, deze blijven op de orginele plaats staan en veranderen ook niet.
 
Ik heb ook een filmpje gemaakt en al 2 dagen op internet zitten zoeken naar een oplossing voor mijn probleem. De film is als project opgeslagen als .MSWMM en het is 914 kB. Lijkt mij toch maar een klein bestandje he! Nou, als ik hem wil publiceren op mijn pc of op DVD dan krijg ik telkens een foutmelding na 8%.

"Windows Movie Maker kan de film niet opslaan op de opgegeven locatie. Controleer of de originele bronbestanden die in de film zijn gebruikt nog beschikbaar zijn, of de gekozen locatie voor opslag nog beschikbaar is en of er voldoende vrije schijfruimte beschikbaar is. Probeer het vervolgens opnieuw."


Ik heb als test geprobeerd 1 foto met muziek te publiceren en dat ging feilloos! Mijn filmpje bevat overgangen, muziek, een filmpje van 15 sec en foto's. Ook heb ik tekst bij de foto's geplakt. Maar het is uiteindelijk maar 3,20 min lang geworden :S

Kan er iemand mij helpen aub? Alvast bedankt..
 
Wat baal ik van die hele $#^#@&WMM ! De afgelopen week ben ik weer helemaal opnieuw begonnen. Alles verwijderd, toen opnieuw vanaf mijn camera naar de computer geïmporteerd. Weer voor de zoveelste keer alle clips bewerkt met overgangen, teksten en muziek. Tussendoor wel tien keer de projecten opgeslagen, zodat ik 10 verschillende projecten heb. Nadat de film van ongeveer 53 minuten helemaal naar mijn zin was, heb ik de projecten een voor een als filmbestand geprobeerd op te slaan. T.m. project 5 lukte dat! De vijfde film duurt ongeveer 29 minuten, zodat de helft van mijn film is gelukt. Maar de projeckten 6 t.m. 10 worden niet als filmbestand opgeslagen. Ik heb van alles tot vervelens toe geprobeerd; stukjes muziek eruit gehaald, clips verwijderd (waarna de tektsten op andere plaatsen kwamen te staan, zodat ik die weer moest gaan knippen en plakken). Ik heb geprobeerd om project 10 - de hele film - het eerste deel (de eerste 29 minuten) te verwijderen, zodat ik het resterende deel op kon slaan, zodat ik dan twee delen zou hebben. Maar MM vertikte het!
Ik heb geprobeerd om vanaf project 5 er een stukje aan toe te voegen. Toen kwam het volgende, nieuwe probleem: dat gedeelte werd wel opgeslagen, maar als ik de film dan afspeelde (automatisch met Real Player), dan stopte op een gegeven moment (bij de 3e of 5e minuut) het beeld, terwijl het geluid door bleef gaan.
Helemaal gestresst word ik er van, want ik ben nu al maanden bezig! (Vanaf februari). IK GEEF HET OP!
 
Ik heb heel mijn video opnieuw gemaakt, exact hetzelfde als hij eerst was. En nu kon ik hem wel publiceren. Dus ik ben al kei kei kei blij!! Maar nu kreeg ik em weer niet op youtube gezet. Ik snap niet wat ik fout doe hoor...
 
Wat baal ik van die hele $#^#@&WMM ! De afgelopen week ben ik weer helemaal opnieuw begonnen. Alles verwijderd, toen opnieuw vanaf mijn camera naar de computer geïmporteerd. Weer voor de zoveelste keer alle clips bewerkt met overgangen, teksten en muziek. Tussendoor wel tien keer de projecten opgeslagen, zodat ik 10 verschillende projecten heb. Nadat de film van ongeveer 53 minuten helemaal naar mijn zin was, heb ik de projecten een voor een als filmbestand geprobeerd op te slaan. T.m. project 5 lukte dat! De vijfde film duurt ongeveer 29 minuten, zodat de helft van mijn film is gelukt. Maar de projeckten 6 t.m. 10 worden niet als filmbestand opgeslagen. Ik heb van alles tot vervelens toe geprobeerd; stukjes muziek eruit gehaald, clips verwijderd (waarna de tektsten op andere plaatsen kwamen te staan, zodat ik die weer moest gaan knippen en plakken). Ik heb geprobeerd om project 10 - de hele film - het eerste deel (de eerste 29 minuten) te verwijderen, zodat ik het resterende deel op kon slaan, zodat ik dan twee delen zou hebben. Maar MM vertikte het!
Ik heb geprobeerd om vanaf project 5 er een stukje aan toe te voegen. Toen kwam het volgende, nieuwe probleem: dat gedeelte werd wel opgeslagen, maar als ik de film dan afspeelde (automatisch met Real Player), dan stopte op een gegeven moment (bij de 3e of 5e minuut) het beeld, terwijl het geluid door bleef gaan.
Helemaal gestresst word ik er van, want ik ben nu al maanden bezig! (Vanaf februari). IK GEEF HET OP!

Dat snap ik GOED dat je baalt... Ik hoop dat het allemaal nog lukt, niet opgeven :d
 
geef de moed niet op. misschien is het een idee om een dvdrecorder met harddisk te kopen en de film daarop te monteren.
 
Bedankt voor jullie bemoedigende reacties. De 'film' van 29 minuten heb ik samen met een vriendin afgelopen zaterdagavond bekeken. Zij vond hem leuk en was er blij mee.
Ik ga nu maar proberen om het laatste gedeelte in korte etappes (van 10 minuten) te bewerken en op te slaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan