Logo ontwerp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Berichten
630
Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die verstand heeft van imageprograms waarmee logo's of plaatjes gemaakt kunnen worden(photoshop als voorbeeld).

Ik wil graag een Logo laten ontwerpen, is er iemand die dit voor mij zou kunnen doen?
 
Heb je nog niets?
Waar is het logo voor? Ik bedoel vertel eens waar het logo voor zou moeten zijn, heb je al iets in gedachten? Kortom vertel eens iets meer..
 
Het gaat om een logo voor ons bedrijf dat we willen starten(zijn met 5 jongens afgestudeerd en willen ons bedrijfsplan doorzetten)

Het bedrijf gaat World Wide Movers heten, WWM dus.
Het is allemaal al aangevraagd echter een goed logo ontbreekt.


Zou jij ons daarbij kunnen helpen?
 
Verhuisbedrijf? :)

Ik bedoel; Wat voor soort bedrijf beginnen jullie...hebben jullie, wat verkoop je, doelgroep...enzovoorts...

Een logo ontwerpen is meer dan een tekening maken. Tenslotte..
een logo moet "logisch" zijn. Het is een "vertaling" van je bedrijf of misschien de filosofie die bij het bedrijf hoort.. Het komt op je website, je documenten, brieven, facturen, orderbevestigingen...folders..

Er zijn buro's die er ernstig veel geld voor vragen....hebben jullie überhaupt een budget voor een logo en/of huisstijl ontwerp?
 
Om duidelijk te zijn.
Het gaat om een expeditiebedrijf wat we willen beginnen.

We zijn geslaagd maar dit is onze examenopdracht. Aangezien we een goed bedrijfsplan hebben, en hier met proffesionels al over is gesproken gaan we er na onze studie echt een bedrijf mee opstarten.

Aangezien wij studenten zijn en het een afstudeeropdracht is ben ik niet in staat hier een budget voor uit te trekken.

Voor onze huisstijl hebben we reeds een onwerper gevonden die dit gratis wil doen, natuurlijk met vermelding van zijn bedrijfsnaam op onze sites en andere mogelijke reclamepunten.
Zou jij ons hierbij kunnen helpen?
 
Voor een vaste vermelding op jullie site en documenten ed, wil ik wel wat doen...wie doet jullie site? Ach wat...stuur eens dat bedrijfsplan naar mij toe middels via m'n hobbysite (link onder "wat je van ver haalt....") en wellicht heb je al wat opzetjes van je huisstijl die je me kunt laten zien..
 
Bedrijfsplan kunnen we je helaas niet sturen ivm de privacy.
Huisstijl hebben we alleen nog maar een gesprek over gehad, dat regelt ook een ander uit onze groep.
 
Het gaat om een logo voor ons bedrijf dat we willen starten(zijn met 5 jongens afgestudeerd en willen ons bedrijfsplan doorzetten)

Het bedrijf gaat World Wide Movers heten, WWM dus.
Het is allemaal al aangevraagd echter een goed logo ontbreekt.


Zou jij ons daarbij kunnen helpen?

WWM is wel een makkelijke naam voor een goed logo, met zulke letters kan je mooie dingen maken :thumb:
 
Koekeloer eens

In de bijlage 2 pdf's. kleur en in zwart/wit (grijswaarden) Vrij te vergroten en te verkleinen logo's (of in dit geval naam en beeldmerk) Bij een "world wide movers" passend logo wordt het niet makkelijk gemaakt.

De wereldbolletjes voor het internationaal aspect, aantal 5 voor de 5 firmanten/vennoten, duidelijk de naam om het te laten knallen en er geen verwarring over te laten bestaan hoe je bedrijf heet.

WWM geeft in google namelijk bovenaan "Wet Wapen en Munitie" of een caravanboer in het midden van het land. T'is maar dat je het weet.




By the way een goede methode om eens zelf aan een richting van een logo of beeldmerk te komen is om alle 5 zelf (zonder de andere 4 erbij) eens 2 of 3 logo's te schetsen...hoeft geen superwerk te zijn.. maar als je de werkjes daarna eens naast elkaar legt zijn er misschien wel overeenkomsten te zien...borduur daar dan nog eens op verder en laat me die eens zien....
 

Bijlagen

  • wwm_fcs.pdf
    89,2 KB · Weergaven: 32
  • wwm_bws.pdf
    89,3 KB · Weergaven: 33
Zomaar iets.
(kan nog een globe op de achtergrond)
 

Bijlagen

  • wwm.jpg
    wwm.jpg
    42,8 KB · Weergaven: 31
@ Artic Joe,
Bedankt voor het plaatse, denk dat ik die van Cookz ga gebruiken maar heb die van jou wel op mijn pc opgeslagen. You never know. Hartelijk dank

@Cookz.
Super bedankt voor het mooie plaatje.
Wat bedoel jij met dat stukje bij By The Way?

Heb het logo verstuurd naar mijn klasgenoot. Hij zal gaan kijken wat ze er met het beeldmerk mee kunnen doen. Hartelijk dank voor de hulp
 
Tx..

Wat ik bedoel is;

Als alle 5 vennoten/firmanten onafhankelijk van elkaar twee of drie logo's voor WWM tekenen...het gaat niet om een definitief ontwerp. gewoon een schetsje...dan leg je deze ideeën uiteindelijk naast elkaar....wellicht zie je dan een "grote gemene deler" oftewel ontwerpjes die veel op elkaar lijken en wat dus het meeste voorkomt. ...dat heeft waarschijnlijk het meeste draagvlak bij jullie...en dit zou dan verwerkt kunnen worden in een definitief ontwerp.
 
By the way...laat even weten...want je zult de originele en noodzakelijke bestanden nodig hebben...in .ico, jpg, png, bmp, svg, eps. Dan kun je tenminste helemaal uit de voeten.

hebben jullie al een website?
 
Oke zal het tegen die tijd dat ze nodig zijn wel een keer vragen.
De website is in aanbouw, gaat in augustus de lucht in.
 
En?

En al een eind verder? Ik ben wel benieuwd. Zou leuk zijn als een en ander werd gebruikt. Dan heb ik een live voorbeeld in mijn portfolio.

Is WWM al van de grond? Hebben jullie al een website?
 
Hee Cookz,

Bedankt voor je interesse. Op dit moment schrijf ik weer vanuit Nederland maar ben normaal werkzaam in Hongkong. Heb daar een jaarcontract getekend om ervaring op te doen.

Het bedrijfsplan en alles ligt klaar om de lucht in te gaan, echter hebben we op het gebied van logistiek en expeditie nog wat ervaring nodig die we via deze weg willen gaan halen.
We weten nog niet waar we logistiek/expeditie voor gaan beginnen, er zijn legio ondergronden.

Denk over een jaar nog eens aan ons, misschien dat je dan meer informatie ziet rijden op de weg. Het ontwerp van een vrachtwagenzeil ligt al bij de ontwerper, 1telefoontje.
 
Leuk man...Hong Kong...ook es geweest geweldige stad...

Als je het niet erg vind, dan gebruik ik het logo vooralsnog als voorbeeld van een "case study"....

Succes man...
 
Is zeker een geweldige stad. Heel erg wennen met hoe het hier allemaal is.

Dat logo mag je gebruiken. We hebben de basis gebruikt voor ons bedrijfslogo maar toch iets anders opgezet. Zal het je nog wel een keer laten zien!
 
Tx.

Ik ben benieuwd wat jullie zelf hebben gemaakt...tzt omzetten naar de juiste formaten en indelingen??

Veel plezier in HongKong
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan