software voor WinTV-HVR-1700

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuning4you

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
328
Ik heb een tunerkaart gekocht maar heb daar geen software bij gekregen. Deze was te downloaden op de website zei men.
Ik heb WinTV 6.0 dan geïnstalleerd maar kan dit niet gebruiken.
Iemand een idee?
 
hauppage is voor mij een onbekend merk maar dat maakt niet zoveel uit...
Kan je mij eens uitleggen wat je dan bedoeld met :
Ik heb WinTV 6.0 dan geïnstalleerd maar kan dit niet gebruiken.
wat kan je dan precies niet gebruiken? of ik zal het wat anders vragen--> wat is wintv dan? een programma om tv op je pc te kijken vermoed ik
Ik heb wat meer info nodig...
en in je eerste link staat toch een goeie uitleg hoe je de software en alles moet installeren of lukt dat eigenlijk wel?
 
ja sorry :eek: ik kijk dan ook nooit tv op mijn pc dus jah :p
 
hauppage is voor mij een onbekend merk maar dat maakt niet zoveel uit...
Kan je mij eens uitleggen wat je dan bedoeld met :
wat kan je dan precies niet gebruiken? of ik zal het wat anders vragen--> wat is wintv dan? een programma om tv op je pc te kijken vermoed ik
Ik heb wat meer info nodig...
en in je eerste link staat toch een goeie uitleg hoe je de software en alles moet installeren of lukt dat eigenlijk wel?

hauppauge was mij ook onbekend. Maar als je het zelf niet kent zal je me ook niet kunnen helpen denk ik.
Wintv 6.0 is de software van hauppauge, te downloaden van de website. Maar deze software heb ik reeds al eens geïnstalleerd en het werkt niet. En ik denk gewoon dat ik een kaart heb voor een multimediapc. Fijn dat ze dit er niet bij hebben gezegd. En ik had deze kaart al voor 2 andere omgeruild dus zag ik het niet meer zitten om terug te gaan. Heb cybercinema geïnstalleerd en dat ziet er redelijk uit.
 
Welke tv kaart heb je precies gekocht, welk type/nummer?
 
Ik heb een tunerkaart gekocht maar heb daar geen software bij gekregen. Deze was te downloaden op de website zei men.
Ik heb WinTV 6.0 dan geïnstalleerd maar kan dit niet gebruiken.
Iemand een idee?

Ik heb dezelfde kaart. Als je er geen software hebt bijgekregen, heb je er ook geen Remote bijgekregen van Microsoft. Eigenlijk is deze kaart bedoeld voor gebruik van Media Center. De software WinTV zal inderdaad niet werken.

Heb deze kaart in een PC zitten met dualboot XP MCE en Vista HP. Deze kaart werkt uitstekend. Ik had vroeger al een Remote gekocht van Microsoft dus de kaart alleen was genoeg. Drivers kan je hier vinden met uitleg hoe je het juist moet doen.

Mijn andere kaarten van Hauppauge (1100, 1110 en 1300) zijn wel voorzien om WinTV te gebruiken. Deze waren voorzien van een eigen Remote om dus ook te gebruiken bij Windows zonder Media Center (XP Pro of Win2K bijvoorbeeld).

Die 1700 is wat betreft beeldkwaliteit wel goed.
 
Yep Gismo, klopt inderdaad.
Alleen jammer dat men in de winkel dit niet gemeld had. Men had wel een pakket opgeschreven waar ik software kon afhalen die heel goed was en gratis. Bleek dat dit enkel voor linux was.
Met Cyberlink PowerCinema 5 is die kaart ook af te spelen. Ik had wel problemen met geluid en beeld synchronisatie. De pc is ondertussen al weg en die persoon heeft daar geen problemen mee zei ie dus zoveel te beter.
 
@Gismo1;

Ik sta op het punt de Hauppage 1300 te kopen. De beeldkwaliteit van mijn huidige tv kaart is namelijk onvoldoende. Zou je iets kunnen zeggen over de beeldkwaliteit van de 1300 i.c.m. Windows Vista en Windows Media Center?

Ramon.

Ik heb dezelfde kaart. Als je er geen software hebt bijgekregen, heb je er ook geen Remote bijgekregen van Microsoft. Eigenlijk is deze kaart bedoeld voor gebruik van Media Center. De software WinTV zal inderdaad niet werken.

Heb deze kaart in een PC zitten met dualboot XP MCE en Vista HP. Deze kaart werkt uitstekend. Ik had vroeger al een Remote gekocht van Microsoft dus de kaart alleen was genoeg. Drivers kan je hier vinden met uitleg hoe je het juist moet doen.

Mijn andere kaarten van Hauppauge (1100, 1110 en 1300) zijn wel voorzien om WinTV te gebruiken. Deze waren voorzien van een eigen Remote om dus ook te gebruiken bij Windows zonder Media Center (XP Pro of Win2K bijvoorbeeld).

Die 1700 is wat betreft beeldkwaliteit wel goed.
 
@Gismo1;

Ik sta op het punt de Hauppage 1300 te kopen. De beeldkwaliteit van mijn huidige tv kaart is namelijk onvoldoende. Zou je iets kunnen zeggen over de beeldkwaliteit van de 1300 i.c.m. Windows Vista en Windows Media Center?

Ramon.

Ik gebruik de 1300 kaart in een PC die elke dag verschillende uren speelt. Ik ben tevreden over de beeldkwaliteit. Ook opnemen is geen probleem en de kwaliteit valt goed mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan