Sony DCR-TRV met Vista pc verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pavanos

Verenigingslid
Lid geworden
29 dec 2003
Berichten
95
Hallo,

Gisteren Pinnacle Studio Plus 11.1 gekocht om videobeelden van een Sony DCR-TRV355E (Digital 8) op een Vista pc met voldoende geheugen te bewerken.
Voor deze camcorder zijn volgens Sony in comb.met Vista geen drivers nodig, maar de pc herkend na inschakelen op VCR stand alleen dat een onbekend apparaat is aangesloten en stelt voor Online een oplossing te zoeken maar kan deze niet vinden. Iemand een suggestie?
Er is ook een zg. DV aansluiting op de camcorder, is dit Firewire en zou het hiermee makkelijker worden?

alvast bedankt voor het meedenken,
en een groet van Pavanos
 
geen software meegeleverd?
Bedankt voor je reactie.
Maar bij die 3 jaar oude camcorder zit geen "Vista bestendige" software, de meegeleverde (voor XP) wordt niet door Vista geaccepteerd. Daarom Sony geraadpleegd die stelt dat het zonder kan.
 
had je even bij je beginpost moeten zetten,

er staat dus nieuwe hardware gevonden onder in de taakbalk, maar er is geen goede software voor.

en sony zegt dus dat het zonder kan, maar blijkbaar kan dat bij jouw dus niet, ik zou als ik jouw was even op de site van microsoft zoeken, naar wat drivers. of sony vragen of ze de link willen doorsturen waar je de goede driver kan downloaden.
 
Je camera heeft Firewire (= DV), en dat is idd de beste manier om 'm aan te sluiten. Sony zal bedoelen dat je hiervoor geen extra drivers nodig hebt. Alleen een firewire-aansluiting op je PC.
 
Je camera heeft Firewire (= DV), en dat is idd de beste manier om 'm aan te sluiten. Sony zal bedoelen dat je hiervoor geen extra drivers nodig hebt. Alleen een firewire-aansluiting op je PC.

Bedankt voor je reactie, 'k zal het proberen, klinkt aannemelijk...
De fotozaak waar de camera destijds gekocht is adviseert de camera rechtstreeks met de gele, witte en rode stekker aan te sluiten ... maar Firewire is natuurlijk sneller. Verder heb ik op de site van Sony uitgevonden dat met deze camera "streaming USB" naar Vista niet mogelijk is. Sony verwijst voor oplossingen door naar Microsoft en Microsoft weer naar de (OEM)leverancier van de computer en dat schiet niet op, want die zegt dat Sony in dit geval de oplossing moet bieden. Maar een gelukkie dat ik vrienden op Helpmij.nl heb!
Zodra ik iets uitgeprobeerd heb (zal een paar dagen duren) laat ik hier iets weten.

Bedankt vooor het meedenken en de moeite, met een groet van

Pavanos
 
Als je een camera aansluit via Firewire, kun je 'm alleen bedienen via video-montage software. (Zoals Pinnacle Studio). Je kiest daarin voor capture of vastleggen of opnemen.
Ik ken dat programma niet, maar zoiets zal het zijn..
 
windows movie maker kan het ook,

trouwens je moet wel een Firewire aansluiting hebben op je moederbord,

en firewire films die je met een digitale camera( zonder harddisk opneemt) even lang als dat je gefilmt hebt.
 
Bedankt voor het meedenken en de suggesties, het is voor elkaar.
Met behulp van een 4/6 polige Firewire kabel kun je inderdaad vanuit de DV uitgang van een Sony DCR-TRV355E (Digital 8) camera beelden naar een Vista PC kopiëren. Er zijn inderdaad geen extra drivers nodig, Pinnacle Studio 11 herkende onmiddellijk de camera en stelde voor de beelden op te nemen.
Jammer dat Sony niet gewoon op de site meldt dat deze camera met een Firewire kabel via de DV uitgang met een Vista computer moet worden verbonden.

Nogmaals dank.

Pavanos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan