Kan niet meer in avi hoge kwaliteit capturen in Pinnacle Studio 10.7 van HI-8

Status
Niet open voor verdere reacties.

arny2

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2007
Berichten
23
Hallo,

Het video bewerken heeft een tijdje stilgelegen maar wil het nu weer opppakken. In het verleden (1 jaartje geleden) ging het capturen van mijn analoge HI-8 camera prima, in AVI hoogste kwaliteit zonder compressie, dus zo'n 40 GB voor een 90 min. bandje, waarna ik het ging bewerken en uiteindelijk perfect op DVD brandde. Geen enkel probleem.

Nu wilde ik recentelijk met dezelfde configuratie weer beginnen maar het blijkt dat het programma weliswaar aangeeft dat ik in AVI capture, en de beschikbare capture tijd komt ook overeen met de beschikbare schijfruimte in hoge kwaliteit, zo geeft pinnacle aan, maar na het capturen blijkt dat het .AVI bestand eigenlijk een avi MJPEG zwaar gecomprimeerd bestand is, (360x288, 25 bps, 1536 kbps met nog 2x een .index een een .scn bestand erbij gegenereerd) en maar +/- 50 mb per minuut is. En het ziet er op DVD inderdaad zwaar gecomprimeerd uit!

Ik snap hier helemaal niks van. De instellingen zijn hetzelfde als voorheen, oftwel in opnameformaat AVI hoogste kwaliteit, van mijn analoge opname bron met S-VHS kabel en rood en wit voor geluid. Bij aangepaste instelling kan ik echter niks instellen, de knop reageert niet. (weet niet meer of dat voorheen ook zo was). Ik heb vandaag nog een 10.7 update geinstalleerd maar dat biedt geen verandering.
Of is er misschien een anderen manier van een analoge opnamen in hoge kwaliteit capturen waarnaa ik deze misschien in Pinnacle kan inlezen?

Ik weet niet meer waar ik het zoeken moet. Kan iemand mij misschien helpen ?

Vast bedankt!

Arny
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan