van cassette naar CD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willibrord

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Berichten
19
Ik heb de hoofdtelefoonuitgang van mijn cassettespeler verbonden met de microfooningang in de systeemkast op aanwijzing van de de winkelier van het verbindingskabeltje.Ook heb ik Audacity gedownload.
In mijn Windows XP heb ik gezocht hoe ik nu het geluid beschikbaar kan krijgen om het op de harde schijf te zetten. Alles blijft stil en in de help van Audacity kan ik er ook niets over vinden.
Wie weet hoe ik verder moet gaan?
Ik vind mijzelf (on-)redelijk dom op dit terrein want ik snap er niets van!
 
Doe het stekkertje eens in je "line in" van je geluidskaart. De microfoon ingang is hier niet voor, dus ik vind het vreemd dat de winkelier jou dit adviseerd.
 
Ook is het vreemd dat de winkelier de hoofdtelefoonuitgang adviseert [2 verkeerde adviezen dus, ergo: de man heeft er de ballen verstand van] omdat het geluid daarvan te hard is en de verkeerde impedantie heeft voor een line-in en helemaal [zoals crash al schreef] voor een microfoon ingang... dat gaat een heel krom, geclipt geluid geven. Zit er geen line-out op die cassette speler?
Kies in audacity de juiste ingang, en kijk in de mixer van windows bij "geavanceerd"> opnemen, of het line-in kanaal niet "gedempt" staat of te zacht...
 
Kan wel hoor, heb ik ook vaak gedaan.
Tuurlijk kan het wel, maar de kwaliteit is veel beroerder, dan via de lini in. Erpcity heeft ook gelijk, dat je de line out van de cassettedeck moet gebruiken.
 
Ik heb het kabeltje in de hoofdtelefoonuitgang van mijn cassettespeler en de andere minijack in de line-in jack achterop de PC-kast (is bijna altijd blauw). Ga nu naar Hoofdvolume van Windows en zoek via Opties, Eigenschappen de line-in volumeregeling op. Selecteer de line-in. Zet het volumeschuifje niet meteen op de hoogste stand, probeer eerst wat uit. Ga in Audacity via Bewerken naar Voorkeuren. Kies bij Audio I/O in het juiste apparaat voor het afspelen en voor het opnemen. Bekijk de andere opties ook, let bijvoorbeeld op 44.100 Hz bij kwaliteit. Heb je alles goed afgesteld, druk dan in Audacity op de rode knop van Opname en zet daarna de cassettespeler aan.
 
Laatst bewerkt:
van cassette naar cd

Boeing, crash, ErpCitty en Raymond Bos, allemaal hartelijk bedankt en het is gelukt met de Line-in in de computer. De headphone uitgang van de cassetterecorder werkt gelukkig óók want een andere uitgang zat er niet op.Ben nu bezig mij te verdiepen in Audacity en heb er uiteindelijk een nederlandse handleiding bij gevonden.
Ziet er op 't eerste gezicht aardig uit!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan