verbinding netwerk naar internet valt weg / probleem netwerkkaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

skaljee

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Berichten
15
Sinds begin december heb ik een nieuwe pc, draaiende onder Vista (home premium 32). Vanaf het begin heb ik (kleine) problemen gehad met mijn internetverbinding (bekabeld)
De laatste anderhalve maand zijn de problemen toegenomen. Nu is het echter zo erg, dat regelmatig mijn netwerkverbinding naar het internet toe regelmatig zonder reden uitvalt en vervolgens helemaal. Soms herstelt hij zich zelf weer, werkt het dan (zeer) tijdelijk weer even goed, valt weer weg en vervolgens weer helemaal. Mijn downloadsnelheid is stabiel, upload regelmatig zeer laag tot praktisch weg waardoor sites niet of zeer traag laden.
Ik heb al van alles geprobeerd, het moederbord is onder garantie vervangen, ik heb een nieuwe netwerkdriver geinstalleerd, firmware van router geupdate, antivirus (tijdelijk uitgeschakeld), de provider ingeschakeld, netlijn laten resetten, router meerdere malen gereset (ook volledig). Andere pc's op de router (draaiende onder XP) gaan zonder problemen, zowel bekabeld als wireless.
Een aantal dagen geleden heb ik mijn pc draadloos verbonden met het internet en dat gaat goed. Zodra ik 'm weer bekabeld aansluit, keert het probleem terug.
Mijn vermoeden is dat het met de netwerkkaart te maken heeft (Intel(R) 82562V-2 10/100 Network connection). Als ik google op deze kaart, vind ik wel allerlei problemen, maar een echte oplossing vind ik niet.
Kan iemand me verder helpen?

groet, Sheila
 
weer iets wijzer

Inmiddels weer wat wijzer: mijn netwerkkaart stond op automatisch onderhandelen ingesteld; dit heb ik gewijzigd in 10 mbps half duplex. Mijn downloadsnelheid ligt nu rond de 5000 kbps, upload 950 kbps. Normaal gesproken haal ik bijna 12.000 kbps, upload 950 kbps, dus de vraag blijft waarom automatisch onderhandelen niet werkt. Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?
 
Inmiddels weer wat wijzer: mijn netwerkkaart stond op automatisch onderhandelen ingesteld; dit heb ik gewijzigd in 10 mbps half duplex. Mijn downloadsnelheid ligt nu rond de 5000 kbps, upload 950 kbps. Normaal gesproken haal ik bijna 12.000 kbps, upload 950 kbps, dus de vraag blijft waarom automatisch onderhandelen niet werkt. Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Mocht iemand hier ooit nog iets aan hebben: met de upgrade naar Windows 7 is mijn verbindingsprobleem verleden tijd. Heb vrijwel niet bekabeld kunnen internetten al die tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan