beeld wordt vergroot op tv van eigen gemaakte dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Linuxontdekker

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
14
Met ulead eigen film in elkaar gezet. mpg's
Deze mpg's ingesteld op pal 720x576.
Gebrand met Nero 6 tevens op PAL 720x576.

Afspelen op tv geeft een vergroot beeld weer. Dus onderdelen vallen weg uit beeld.

Echt heel veel geprobeerd, maar tevergeefs.

Heeft iemand een suggestie?

Groet,

Rich:eek:
 
'mpegs ingesteld op 720 x 576'.. Zijn het al bestaande mpegs, of komen ze direkt van een camera? Zo ja welke? Als de eigenlijke resolutie van die mpegs groter is, en je stelt je software in op 720, dan zie je alleen dat deel van het bronmateriaal. Ik ken Ulead niet, maar zo'n beetje elke software heeft de functie 'crop' of 'fit to screen'. Ulead doet dat misschien zelfs automatisch, maar dan zou ik de mpegs in het originele formaat houden, en alleen de projekt settings op 720 zetten. En als je bovengenoemde functie ziet, die aanvinken.. Om HDV te capturen gebruikt Ulead een plugin.
 
Dank je hartelijk voor je reactie. Ik heb je advies direct gecontroleerd in mijn programma's.
Ik kan deze optie niet vinden bij Ulead dus ik ga er vanuit dat dit automatisch gebeurt.

Even kort mijn werkwijze:
1. maak tekeningen in paint 720 x 576
2. Importeer deze in Ulead 5 (11,1 geprobeerd blijft hetzelfde)
3. Geluid erbij, bij ander ook weer niet
4. Maak DVD PAL, 720x576
5. Branden via NERO, tevens PAL, 720x576

Het vreemde: Bij afspelen mediaspeler en nero showview wordt aangegeven 768 x 576.
Dit gebeurt trouwens ook wanneer de film is weggeschrven en gebrand in Ulead 11,1 trial.

Voor mijn gevoel heb ik alles uit de kast getoverd, tot nu toe zonder resultaat.

a. Tekening i.p.v bmp naar jpg geconverteerd
b. zwart kader aangemaakt, grenzen aangevend?
c. NTSC (kleiner formaat)
d 704 x 576

Lukt allemaal dus niet.
Zeer frustrerend.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan