Vista 64 bit naast XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaggy

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2002
Berichten
19
Mijn PC heeft 2 schijven een van 250Gb (is schijf C ) en een van 200GB ( is schijf D )
Op de schijf D heb ik XP Pro geinstalleerd, en wil nu op schijf C Vista installeren.
Dit is mij tot 2 weken geleden wel gelukt en als ik dan de Pc opstarten dan kon ik kiezen tussen deze twee.Nu is mijn voeding geklapt en ook mijn MB, dus nieuw er in laten zetten en ben weer opnieuw gaan installeren.
Eerst windows XP Pro deze werkt. Nu Vista installeren opstarten vanaf cd en laat maar werken, maar als er opnieuw moet worden opgestart doet deze niets meer.Ik krijg een zwart scherm met allerlei mededelingen zoals opstarten in veilige modes etc etc.
Ik heb geprobeerd om schijf C te formateren maar dat kan niet ( bericht is kan niet formateren )
gegevens schijven
indeling type bestandssysteem status
schijf C: Eenvoudig Dynamisch NTFS In orde (Systeem)
schijf D: Eenvoudig Dynamisch NTSF In orde (Opstarten)

Heeft het misschien te maken met het feit dat schijf C een systeem schijf is?

Ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen
groetje Jan Grauwmans
 
Mijn PC heeft 2 schijven een van 250Gb (is schijf C ) en een van 200GB ( is schijf D )
Op de schijf D heb ik XP Pro geinstalleerd, en wil nu op schijf C Vista installeren.
Dit is mij tot 2 weken geleden wel gelukt en als ik dan de Pc opstarten dan kon ik kiezen tussen deze twee.Nu is mijn voeding geklapt en ook mijn MB, dus nieuw er in laten zetten en ben weer opnieuw gaan installeren.
Eerst windows XP Pro deze werkt. Nu Vista installeren opstarten vanaf cd en laat maar werken, maar als er opnieuw moet worden opgestart doet deze niets meer.Ik krijg een zwart scherm met allerlei mededelingen zoals opstarten in veilige modes etc etc.
Ik heb geprobeerd om schijf C te formateren maar dat kan niet ( bericht is kan niet formateren )
gegevens schijven
indeling type bestandssysteem status
schijf C: Eenvoudig Dynamisch NTFS In orde (Systeem)
schijf D: Eenvoudig Dynamisch NTSF In orde (Opstarten)

Heeft het misschien te maken met het feit dat schijf C een systeem schijf is?

Ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen
groetje Jan Grauwmans


Hallo,
Ik had ook zo'n soort probleem; "kan niet formateren"
Onthoud: met een xp cd-rom valt alles te formateren:D:thumb:

verder kan ik je niet helpen

M.v.G.

BJ
 
Op welke schijf is xp dan nu geinstalleerd? nog op de d-schijf? en hoe probeer je je c-schijf (vermoed ik) dan te formateren? Wanneer je xp draait?
 
Kan dat dan niet? moet ik xp op de C schijf en vista op de D schijf installeren?
 
Sorry het heeft even geduurd, maar ik heb met wat googelen en acronis partmagic allebei mij schijven weer naar standaad kunnen converteren.
Hiermee was het probleem opgelost , en kan ik beide OS gebruiken.
Bedankt voor de tip en hulp
groetje Jan Grauwmans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan