blauw preview scherm bij video capture

Status
Niet open voor verdere reacties.

stereopatee

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2006
Berichten
58
Hallo

Ik heb mijn vcr aangesloten op een oude video capture kaart, een wintv pci, en dat met behulp van een svhs kabel. Ik heb beeld gehad, maar nu krijg ik bij het preview scherm een blauwe achtergrond te zien, en niks anders. Geluid werkt.
Er komt blijkbaar geen signaal binnen. Alles is goed aangesloten, de hardware zit goed in de pci sleuf, ik heb de drivers van mijn beeldkaart en de wintv opnieuw geïnstalleerd, tevergeefs. Bij de instellingen (ik gebruik oa. virtualdub voor videocapture) heb ik de juiste kaart geslecteerd, en voor svhs gekozen.

Is er misschien een conflict met de drivers van mijn beeldkaart denken jullie?
Hellup?

levi
 
Conflict kan.. Je kunt evt. andere versies van drivers proberen, en de volgorde van installeren veranderen. Maar bij een blauw scherm denk ik meer aan dat er geen video binnen komt, en de driver wel goed is.. Had je eerder beeld in precies dezelfde situatie (soft- en hardware)? Heb je bijv. al een andere kabel geprobeerd? Al andere capture-software geprobeerd?
 
Bedankt voor het snelle antwoord. Ik denk het ook dat er gewoonweg geen signaal binnenkomt. De eerdere situaties:

- virtualdub loopt vast bij video capture
- pc geformatteerd, windows xp sp2 erop gezet
- vga drivers voor beeldkaart geïnstalleerd
- vga drivers willen updaten, problemen met weergave, beeldkaart niet geïnstalleerd
- vcr op wintv aangesloten, beeld ok, maar op zijn kop, filter toegepast
- wintv wordt herkend, in xp en in twee programma's, maar blauw scherm
- vga drivers voor beeldkaart weer geïnstalleerd

Ik heb nog steeds het probleem van het blauwe preview scherm. De wintv pci kaart heb ik al van pci sleuf veranderd, drivers opnieuw geïnstalleerd. De s-video kabel is splinternieuw. Dat er iets scheelde aan het scartblokje (audio L, R, composiet, s-video) zou me ook verbazen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan