Internetdelen op 2 netwerkkaarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crash

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2001
Berichten
55.342
Ik heb hier een pc die als "server" dient. Hiermee wordt het internet gedeelt en zorgt voor m'n interne netwerk.(onboard netwerkkaart) Ik heb nu een netwerk van 10/100 via een 10/100 LAN Switch. De pc waar ik voornamelijk mee werk, heeft een onboard gigabit netwerkkaart. De "server" heeft nog een losse gigabit netwerkkaart.

Ik wil dus tussen die twee gigabit netwerkkaarten een aparte verbinding met internet hebben. Tevens moet er ook via de LAN Switch internet verbinding mogelijk zijn. Ik krijg dan 2 netwerken met internet vanuit 1 pc. (1x gigabit en 1x 10/100)

Code:
                                  LAN 1 10/100; ingang internet 10/100.
                                /
Server(XpPro SP2) > -- LAN 2 10/100; internet delen -->> 8 ports LAN Switch 10/100.
                                \ 
                                  LAN 3 Gigabit; Internet delen -->> Werkpc 10/100/1000.

Is dit mogelijk?
 
Laatst bewerkt:
Met gewoon internet delen kan het niet. Gebruik je server2003 dan kan je met routing en remote access meerdere netwerkkaarten voor je interne netwerk opgeven.

Je zou dan ook met een dhcp server verschillende subnetten kunnen creeëren
 
hmm, misschien dan maar eerder op Windows 2003 overstappen. Wou dat toch wel gaan doen, maar nu nog niet eigenlijk.
 
effe paar screentjes, is het duidelijker
 

Bijlagen

  • rras-01.JPG
    rras-01.JPG
    72,4 KB · Weergaven: 83
  • rras-02.JPG
    rras-02.JPG
    55,2 KB · Weergaven: 83
  • rras-03.JPG
    rras-03.JPG
    51,6 KB · Weergaven: 75
Probleem is ook, dat ik net met Windows 2003 begin. Ik heb deze momenteel in virtual pc draaien. Op deze manier kan ik dingen leren, voordat ik het op een vaste pc ga installeren. Ik kan ook steeds de kabel gaan wisselen, zodat ik voor grote data overdracht een snelle netwerk verbiding heb. Het lijkt me wel onhandig.

Bedankt voor je screenshots.:)
 
Voor XP zou je nog kunnen de 2 lankaarten van je interne netwerk te bridgen. Dan maak je overigens geen gebruik van GBit snelheden dacht ik, maar dan gebruik je ze wel allebei.
 
Het gaat me toch wel om die Gigabit snelheid, tussen twee pc's. De andere pc's gewoon op de 10/100.:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan