DVD hoesjes maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

janh65

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2004
Berichten
254
Weet iemand een gratis programma waar je dvd hoesjes zelf kunt ontwerpen. Ik moet er foto's of teksten in kunnen zetten en de maten moeten er staan. Ik heb er al heel wat geprobeerd, maar niets voldeed.
 
Weet iemand een gratis programma waar je dvd hoesjes zelf kunt ontwerpen. Ik moet er foto's of teksten in kunnen zetten en de maten moeten er staan. Ik heb er al heel wat geprobeerd, maar niets voldeed.

Nero Cover Designer is een goede! :thumb:
Handig in gebruik en niet te moeilijk! :thumb:

Groetjes, Stef
 
Nero heb ik ook, maar die doet moeilijk met teksten (rug). Dan krijg ik een vak waar ik een tekst moet zetten, maar die tekst is nooit te zien bij mij. En bovendien kan ik dat niet draaien (horizontaal). Veel te moeilijk voor mij.
 
Voor de tekst op de rug (in het tabblad CD/DVD Inlay) kan je gewoon op de A klikken om tekst te typen. Als je het getypt hebt selecteer je het pijltje om op de tekst te klikken, dan kan je het draaien en naar de rug verplaatsen.

Als je geen tekst ziet, heb je misschien een verkeerde tekstkleur die wegvalt tegen de achtergrond?
 
Bedankt voor de informatie, maar er komen bij mij steeds 3 velletjes eruit. De eerste staat niets op, de tweede is goed en op de derde staat een rondje. Als je me dat ook nog kan uitleggen, ben ik er klaar mee.
 
Bij "afdrukken" moet je onder het tabje "elementen" , de vinkjes weghalen van de onderdelen die je NIET wilt afdrukken...... anders krijg je inderdaad het hele "pretpakket".....
 
Ik blijf toch problemen houden met teksten invoegen. Bijvoorbeeld als ik links een tekst invoeg, lukt dat niet. (Met plakken, kopiëren van Word). Ik krijg een tekst te zien van alleen de titel of alleen de bovenste regel van de tekst. Ik vraag me af of dit programma een apart Klembord heeft. Foto's plakken lukt wel, de tekst in het midden ook, maar nu dus de tekst links niet.
 
Ik begrijp niet precies wat je bedoelt met 'midden' en 'links'? Misschien is een screenshot handig...

Probeer het eens door eerst een tekstvak te maken (misschien met een fantasie tekst erin), en dan je tekst uit word in dat vak te plakken.
Anders regel voor regel kopieren, al dan niet in hetzelfde tekstvak?
 
Laatst bewerkt:
Midden, links of rechts maakt in principe voor dit probleem niets uit. Het gaat erom dat ik geen tekst uit Word kan invoegen bij Nero. Het gekke is dat als ik Plakken gebruikt, dan komt er een hele andere tekst dan dat wat ik moet krijgen van Kopiëren. En een tekstvak maken kan ik wel, maar bij mij kan ik dan geen gebruik maken van Plakken, dus dat werkt ook niet.
 

Bijlagen

  • cover.JPG
    cover.JPG
    44,6 KB · Weergaven: 533
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan