Onduidelijke geluidsbestanden verwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tica

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 apr 2008
Berichten
1
Hallo,

Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen. Voor mijn scriptie moet ik geluidsbestanden (ongeveer 8 uur in totaal) uitschrijven. Dit betekent dat ik alles wat gezegd wordt moet opschrijven. Nu hebben er telkens 6 leerlingen bij elkaar in een lokaal gezeten en waren ze verdeelt in 2 groepen van ieder 3 personen. Iedere groep had 1 voicerecorder op de tafel liggen waarop alles is opgenomen. Nu ben ik er mee bezig, gewoon in windows mediaplayer, maar het geluid is zo slecht dat ik 1 hele dag bezig ben met 30 min. geluid. Nu vroeg ik mij af of er geen makkelijkere manier is. Ik heb 10 groepen in totaal met tussen de 30 en 40 min. geluidsopnames. Dus als ik op 1 of andere manier het geluid kan filteren of verbeteren zou mij dit heel wat kunnen schelen. Is er hier iemand die misschien tips voor mij heeft?

Alvast bedankt,

Tica
 
Je zou de middentonen kunnen versterken met een 'Equalizer'. Die zit al in WMP. Als je niet weet hoe je daarbij komt, lees je de post van Boeing737 in onderstaande link.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=340829
Wat je vervolgens doet is de Equalizer op 'independent' zetten (onafhankelijk, sorry mijn software is engelstalig) Daarna zet je de schuif bij '4k' omhoog. Je kunt wat experimenteren met andere schuiven, de '500' zou je iets naar beneden kunnen halen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan