Sonic My DVD/Geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

AK74

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
47
Via Sonic My DVD heb ik een film op DVD gebrand. Via de computer krijg ik de film met geluid te zien en te horen, maar als ik de DVD in mijn DVD-speler doe en via TV naar de film wil kijken, dan verschijnt wel de film, maar zonder geluid. Hier baal ik van!
Als ik naar Extra, Opties, DVD branden ga, zie ik PCM aangevinkt en dat Dolby Digital niet mogelijk is. Wanneer ik een VCD brand, dan is er wel beeld met geluid via mijn DVD-speler.

Hoe brand ik een DVD, die zowel beeld als geluid heeft als ik hem in mijn DVD-speler af laat spelen? Wie heeft advies?
 
Misschien kun je in de instellingen van de standalone DVD speler kiezen voor PCM geluid. Dan ben je meteen klaar. Anders moet je in MyDVD opnieuw encoderen, en kiezen voor Mpeg1 layer 3 (MP3). Dolby digital(ac3) zou ook mogelijk moeten zijn.
 
Ondertussen weet ik waar het probleem aan ligt. Bij iedereen kan ik de dvd bekijken en beluisteren met geluid. Bij mijzelf niet omdat mijn dvd-speler van JVC geen DVD+R ondersteunt, maar slechts DVD-R! Ik vraag mij af of er nog wel DVD-R's in de winkel verkrijgbaar zijn. Binnenkort schaf ik een dvd-recorder aan, hopelijk is mijn probleem dan werkelijk opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan