Vraag over Windows Media Player/beeld onscherp/ondertiteling niet te lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ozzie448

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2008
Berichten
5
Na heel lang gespeurd te hebben op het Internet en geen antwoord kunnen vinden, hoop ik hier wel een antwoord te kunnen krijgen.
Ik woon in het buitenland en vind het natuurlijk heerlijk om toch ned. programma's te kunnen zien (ik blijf Hollands hoor :D).
Als ik op Uitzendinggemist.nl iets wil bekijken (de streams worden geopend met WMP 11) dan is het beeld a) of heel klein en amper te zien of b) ik vergroot het beeld en dat wordt dan erg lelijk en wazig en heel belangrijk daarbij is dat ik de ondertitels NIET kan lezen, pffff en daar baal ik van. Soms in bep. programma's gebruiken ze die ondertitels. Ik heb al van alles geprobeerd om het scherp te krijgen maar het lukt maar niet. Resolutie veranderd, tekst groter of kleiner gemaakt en nog heel veel meer. Via IE kan ik het beeldje dan nog wel uitvergroten tot 200% waardoor je de ondertitels met een vergrootglas nog een beetje kan lezen (is nog steeds heel klein) maar in Firefox is het helemaal een drama. Voor Firefox heb ik een plugin geinstalleerd die op zich fantastisch is, maar ook hier heb ik hetzelfde probleem. Niet te lezen en het beeld is onscherp. Laat staan als ik de streams op full screen wil zien, dat is helemaal onscherp. Het gekke is dat ik andere programma's buiten die van uitzendinggemist allemaal wel heel scherp te zien krijg.
Ik hoop dat ik mijn probleem een beetje goed heb uit kunnen leggen en dat er iemand is die mij kan helpen. Ik gebruik Vista.
Alvast hartelijk bedankt.:thumb:
 
Hoi,

Bij mij hetzelfde klein scherp maar met je neus er boven te zien, en groot alles vaag ik denk dat het zo hoort.Maar misschien heeft iemand een oplossing.

Modag
 
Hallo Ozzie,

Als ik heet goed begrijp heb je dit probleem alleen met Uitzendinggemist.nl?
 
Vraag over Windows Media Player/beeld

Hoi,

Ja voor zover ik het kan zien nu is het alleen met uitzendinggemist. Filmpjes op Youtube bijv. zijn haarscherp?? Filmpjes uit De TElegraaf bijv. daarentegen kan ik altijd maar een paar sec. zien want daarna begint het beeld weer te bufferen. Dat is toch zoiet als laden? Maar ja, dat heeft misschien weer niks te maken met de beeldscherpte van WMP...:rolleyes:
 
Dan kan jij er niet zoveel aan doen, bij mij werkt het, maar het ligt dus wel aan Uitzendinggemist.nl, dat is duidelijk.
Verder speelt misschien een rol dat je in het buitenland woont.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan