DVD Branden lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Berichten
271
Hallo,

Nu ben ik net geholpen om op een goede manier een torrent-DVD te branden, maar nu kan ik weer niet branden.

Ik heb eerder vandaag een .iso-bestand op mijn DVD+R'tje gezet, wat niet werkte terwijl dat wél overal staat... Nu stop ik dat DVD+R'tje weer in mijn laptop en ik krijg geen schermpje, wat ik normaal wel krijg. (Dat schermpje waarin staat wat je allemaal wilt/kunt doen met het CD'/DVD'tje.) Ook staat er, als ik de DVD selecteer bij Deze Computer dat de CD leeg is en ook kan ik hem niet wissen met Nero.

Nu wil ik dus zo'n DVD-Video bestand branden, dus selecteer ik al die bestandjes uit VIDEO_TS zoals me werd gezegt:

VIDEO_TS.BUP
VIDEO_TS.IFO
VTS_01_0.BUP
VTS_01_0.IFO
VTS_01_1(.vob)
VTS_01_2(.vob)
VTS_01_3(.vob)
VTS_01_4(.vob)
VTS_01_5(.vob)

Ik klik op "Volgende" bij Nero en ik zie de Brand-knop grijsgekleurd (ik kan hem niet inklikken). Wat is het probleem? :O

Zie mijn andere topic voor meer details over de film, etc.

MVG, Egeltje
 
Laatst bewerkt:
hoe ik het altijd doe is:
1 - neem powerIso
2 - open iso bestand met PowerIso
3 - pak alles wat in de iso staat uit met dat programmaatje
4 - nu open je nero, en zeg je dat je een data DVD wilt maken
5 - als hij klaar is met laden, druk je op VORIGE
6 - kies nu uit de linker menu: video's/films
7 - kies: "DVD-Video bestanden"
8 - Voeg nu alle bestanden toe die je met PowerIso hebt uitgepakt ( intotaal heb je als het goed is, 2 mappen ( 1 voor audio andere video ) . zet deze mappen op de dvd, dus niet appart alles wat in de mappen staat, maar gewoon de hele mappen met inhoud )

hoop dat het u wel wil
 
Nero kan zelf prima met iso overweg.
Tenminste als je een volledige versie hebt.

Open Nero Burning Rom>
Annuleer de nieuwe compilatie(als nero daarmee komt)>
Klik op recorder>
Selecteer image branden>
Zoek je iso bestand op>
Openen>
Branden>

Wil nero dan niet, kijk of de juiste recorder staat geselecteerd.

:thumb:
 
Hij blijft dus spijtig genoeg steeds aangeven dat de DVD leeg is, en toch kan ik niets branden. Toch zeer bedankt! Ik ben namelijk morgen van plan een hoop lege DVD's te kopen en het nogmaals te proberen en hier heb ik nog een tip hoe het werkt, dus da's mooi.

Trouwens, kan ik plaats van Powerlso ook WinRAR gebruiken, want het komt me zo over als een uitpak-programma net zoals WinRAR, en zoniet.. Waar is het dan te downloaden?

Mvg!
 
Nero kan zelf prima met iso overweg.
Tenminste als je een volledige versie hebt.

Open Nero Burning Rom>
Annuleer de nieuwe compilatie(als nero daarmee komt)>
Klik op recorder>
Selecteer image branden>
Zoek je iso bestand op>
Openen>
Branden>

Wil nero dan niet, kijk of de juiste recorder staat geselecteerd.

:thumb:

Dat heb ik geprobeerd toen de DVD nog werkte, maar als ik hem dan in de DVD-speler of Xbox 360 stopte, gaf hij aan "No Disc". Dus heb ik ook al een andere methode als tip gehad van iemand op dit forum, en dat ben ik van plan morgen uit te proberen met de nieuwe DVD's.
Ik hoop vol goede moed dat het werkt morgen.. Anders wordt het toch kopen in de winkel, denk ik zo.. ;)
 
Wacht even met een hoop dvd's te kopen. Weet je zeker dat je brander de dvd's die jij gaat kopen ook ondersteunt?

Of koop een paar rewritable dvd's dan hoef je ze niet elke keer weg te gooien.
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik weet niet zeker of hij ze wel ondersteund, maar eerder kon ik nog wel op "Branden" klikken bij Nero, dus ik neem aan dat hij ze wel ondersteund.
Bovendien ben ik inderdaad van plan om RW-DVD's te kopen, aangezien ik ze inderdaad naderhand allemaal weg moet gooien.

Ik heb trouwens een Asus A6B00U laptop en daarin dus de standaard brander. Ik weet echter niet welke dat dat is.. Hoe zie ik dat? ;)
 
Eigenlijk denk ik een beetje dat je brander 'gewoon' naar de ....... is.

Omdat normaal gesproken beide manieren om te branden zowiezo een leesbare dvd moeten opleveren. In ieder geval voor je laptop.

Maar je had je brander al eens weggegooid in apparaatbeheer?
 
Ik dacht eerlijk gezegd ook al dat hij kapot was, aangezien mijn notebook al eens is gevallen sinds er iemand over gestruikeld was toen hij op netstroom hong. Sindsdien kan ik namelijk ook al niet meer fantsoenlijk een MP3-CD'tje branden.

Ik had hem trouwens nog niet verwijderd van apparaatbeheer, nee. Moet dat?
 
Nou, moeten... Op die manier installeerd windows je brander weer opnieuw, misschien dat het helpt.

Dus in apparaatbeheer je brander verwijderen, als hij vraagt om stuurprogramma's ook verwijderen. Daarna opnieuw opstarten.
Als het goed is vind windows je brander weer en installeert hem opnieuw.

Maar na je verhaal net denk ik eigenlijk niet dat het gaat helpen.
EN als je dit doet bestaat ook de kans dat windows hem niet vind. Te meer daar ik denk dat ie toch echt kapot is.
 
Laatst bewerkt:
Ik ook niet, maar ik ga het vanavond zeker proberen.
Ik ga nu trouwens proberen het .iso-bestandje via e-mail naar de pc van mijn ouders te sturen en het met die brander te proberen, maar hij wilt het bestandje maar niet versturen.
Heeft iemand een manier om het bestandje te kunnen versturen?
EDIT: Wacht, misschien lukt dat met een bestand-uploader via het internet! :D
Als dat niet werkt, ga ik jou idee proberen en als dat ook niet werkt, zit er niets anders op dan wachten tot ik de rest van mijn pc binnenkrijg en wachten tot daarvan alles prima werkt...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan