mpeg1 en mpg2 en powerpoint

Status
Niet open voor verdere reacties.

DiDi2003

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2003
Berichten
32
Na veel gedoe ben ik er achter dat ik de filmpjes met mijn nieuwe videocamera niet in powerpoint kan krijgen omdat ik daar geen mpeg2 in kan afspelen. Ik heb tot nu toe nergens een oplossing voor dit probleem gevonden dus ik vrees dat ik alle filmpjes naar mpeg2 moet omzetten, heel fijn :confused: Mijn vraag is nu: met welk programmaatje kan ik dit het beste doen, en krijg ik dan geen kwaliteitsverlies?
 
Ik dacht dat Powerpoint wel 'gewone' mpeg2 afspeelt. Maar heb je misschien een HD- camera? Dan ligt het daaraan, Powerpoint zal nog geen HD bestanden kunnen lezen.
Welk merk/model camera is het?
 
Ik dacht dat Powerpoint wel 'gewone' mpeg2 afspeelt. Maar heb je misschien een HD- camera? Dan ligt het daaraan, Powerpoint zal nog geen HD bestanden kunnen lezen.
Welk merk/model camera is het?

Nee hoor, het ligt echt aan mpeg2, ook als ik andere mpeg2 probeer af te spelen krijg ik een zwart scherm. Ik heb nog gezocht of ik ergens een soort update of zo van powerpoint kon vinden, maar ik kon niks vinden. :(

Inmiddels doe ik het zo: ik haal mijn film binnen in pinnacle om te bewerken (versie 11 want versie 8 die ik had kon er ook niet mee overweg) sla het vervolgens op als mpeg2 en converteer hem daarna van mpeg2 naar mpeg1 met een videoconverter, maar zoals ik al bang was: het gaat flink ten koste van de kwaliteit :confused:
 
Laatst bewerkt:
Hm, idd geen MPEG2.. Maar volgens info uit de link wel .avi en .wmv Dan kun je het bestand het beste omzetten naar 1 van die formaten, bijv. met de SUPER © converter. Dat geeft een veel betere kwaliteit dan MPEG1. Voor af spelen heeft een computer waar de Powerpoint-presentatie op draait wel de goede codec nodig. Hiervoor is een codecpack geschikt.
http://office.microsoft.com/nl-nl/powerpoint/HA012303251043.aspx?pid=CH101956281043
http://www.erightsoft.com/SUPER.html
http://codecpack.nl/klcodec380s.exe

Sleep het mpeg-bestand over het Super-scherm, stel de output containers in. (bijv. op Avi- XVID of WMV-MPEG4) Verander evt. scale en bitrate parameters, en klik 'encode'. Als het bestand niet afspeelt, installeer dan het codecpack.
 
Hm, idd geen MPEG2.. Maar volgens info uit de link wel .avi en .wmv Dan kun je het bestand het beste omzetten naar 1 van die formaten, bijv. met de SUPER © converter. Dat geeft een veel betere kwaliteit dan MPEG1. Voor af spelen heeft een computer waar de Powerpoint-presentatie op draait wel de goede codec nodig. Hiervoor is een codecpack geschikt.

Dank voor je antwoord. Ik kan in Pinnacle ook wegschrijven naar avi en wmv, dat is een stap minder (ik haal eerst mpeg uit camera naar pinnacle, dan bewerken en dan wegschrijven naar een bepaald formaat). Ik had niet verwacht dat avi of wmv die beter zouden zijn qua kwaliteit, ik had verwacht dat als het mpeg bleef ik dan minder verlies zou hebben (omdat de "soort" hetzelfde blijft) maar dat is dus een verkeerde aanname. Ik ga even experimenteren met beiden, ook kijken hoe groot de bestanden worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan