Tv optimaal instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieter b

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Berichten
3
Beste Mensen.

Ik wist zo snel niet waar ik deze vraag in jullie ( keurig onderhouden ) forum moest plaatsen. Daarom probeer ik het maar hier.

Ik heb een Samsung lcd tv gekocht. Hij is 40 inch ( 100 cm diogonaal ), en hd-ready.
Daarbij heb ik digitale tv via de kabel met de digitale ontvanger van Samsung namelijk de Samsung DCB B270R. De kabel uit de muur gaat in de ontvanger ( de oude witte kabel ). Van de ontvanger naar de tv gaat een nieuwe bijgeleverde zwarte kabel. Ook gaat van de ontvanger een scart kabel naar de tv. De scartkabel is een Profigold scartkabel met 24k Gold-plated contacts. De beeldkwaliteit op analoog is verschrikkelijk in verhouding tot de digitale tv. Die ziet er schitterent uit. Nou vroeg ik me af, Hoe kan ik de kwaliteit nog verbeteren?.

Zelf zat ik te denken om ook zo´n nieuwere kabel te kopen en die witte te vervangen voor zo´n nieuwere zwarte, zodat en de kabel uit de muur goed is en die van de ontvanger naar de tv. Ook dacht ik eraan of er miscchien wat instellingen kunnen worden veranderd om de kwaliteit iets hoger te krijgen.

Begrijp me niet verkeerd, de kwaliteit is nu zeer maar dan ook echt zeer goed. Er is geen signaal probleem.

Ook zou ik graag willen weten hoe ik het beste mijn dvd speler aan kan sluiten op de tv.

De dvd-speler heeft 1 scart ingang ( de ontvanger 2 ). De dvd speler is nu rechtstreeks verbonden met de tv via 3 draadjes ( uit mijn hoofd zo´b gele, rode en zwarte ). Dus rood geel zwart in dvd speler en anderen rood geel zwart in tv. Kan ik dit beter doen via de ontvanger en zoja hoe? door bijv. weer zo´n gold plated scart kabel van de dvd naar de ontvanger? of hoe.

Bij voorbaat vele dank.

Mvg Pieter
 
Hoi,

Ten eerste welkom op helpmij,
De witte kabel is dat er een met zelf aangezette stekkers zo ja even de aansluitingen controleren of zoals je als schreef een goede kopen met vaste stekkers.
De tv hoeveel scart aansluitngen heeft die ik denk dat je beter met scart naar de tv kan gaan vanuit de dvd-speler en dan natuurlijk een goede kabel.

Modag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan