DVD speelt in stukken af, niet automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Khorramshahrs

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
29
Omdat de kindjes zot zijn van de film Cars en ze hun Dvd kapot gespeeld hebben, ben ik op zoek gegaan naar een oplossing zodat ik niet constant naar de winkel moet lopen als er iets met de DVD fout gaat. Nu ben ik op de website van OneClickDownload terechtgekomen en vind dat ze toch een interessant aanbod hebben. Vorige week heb ik dan de film gedownload en blijkt dat die uit allemaal verschillende bestanden bestaat, VOB, BUP en IFO. Ze hebben mij gezegd dat dit heel normaal is. Ik geloof hun en heb dus de bestanden op een DVD gebrand met Roxio. Wanneer ik de dvd in de dvd-speler steek, krijg ik een lijst met alle bestanden en moet ik naar het 6de of 7de bestand gaan, dat kan ik dan afspelen maar als dat stukje gespeeld is, moet ik zelf naar het volgende bestand gaan om dat te kunnen afspelen, heel storend als je kinderen juist heel aandachtig aan het kijken zijn.
Bestaat er iets zodat dat automatisch afgespeeld wordt en dat je ook gebruik kan maken van de menu's?
Graag wat hulp.
 
Waarschijnlijk heb je de dvd dan als data-dvd ipv dvd-video gebrand.
Heb zelf helaas geen ervaring met Roxio. Hoop dat je er met deze tip al uit kan komen. (dus kiezen voor iets als dvd-video)
 
Kheb nu gezien dat ik zo'n optie heb, maar als je de dvd dan samenvoegd, kan je dan nog altijd gebruik maken van de ondertitels omdat er 1 type bestand niet word weergegeven als je de film maakt of gaat dat automatisch?
Het 1ste bestand is VIDEO TS.BUP en VIDEO_TS.IFO, als ik 1 van die bestanden alleen neem krijg ik de volledige film te zien, mag ik er dan vanuit gaan dat ik de ondertitels nog kan gebruiken?
 
Als het goed is kan je nog gewoon gebruik blijven maken van het keuzemenu.
Bij de DVD's die ik brand is dat meestal wel het geval. ;)
 
Als het goed is kan je nog gewoon gebruik blijven maken van het keuzemenu.
Bij de DVD's die ik brand is dat meestal wel het geval. ;)


Heb net eens geprobeerd om de DVD af te spelen en wat blijkt: geen geluid, geen ondertiteling enkel de film die in 1 stuk speelt, maar zonder geluid ben je natuurlijk ook niets. Weet er iemand een oplossing of een programma die het wel goed doet?
 
www.nero.com daar kan je versie 8 en zelfs nog versie 7 downloaden.
Dit is een perfect programma daarvoor.
Je gebruikt Nero Burning Rom, je geeft aan dat je een DVD Video wil maken.
(wizard start op bij openen van het programma.)
Je selecteerd alle bestanden die je hebt *.ifo *.bup *.vob enz...
Sleep die naar het linker vak waar de bestanden dienen te komen voor de DVD
Burn en Nero doet een controle en sorteerd de bestanden ook in de juiste volgorde.
Als er iets niets juist is corrigeerd Nero dit en maakt tevens melding ervan.

Als hij geen DVD kan branden weet je het ook meteen.

Dacht dat je 30 dagen trailversie hebt met Nero.
 
www.nero.com daar kan je versie 8 en zelfs nog versie 7 downloaden.
Dit is een perfect programma daarvoor.
Je gebruikt Nero Burning Rom, je geeft aan dat je een DVD Video wil maken.
(wizard start op bij openen van het programma.)
Je selecteerd alle bestanden die je hebt *.ifo *.bup *.vob enz...
Sleep die naar het linker vak waar de bestanden dienen te komen voor de DVD
Burn en Nero doet een controle en sorteerd de bestanden ook in de juiste volgorde.
Als er iets niets juist is corrigeerd Nero dit en maakt tevens melding ervan.

Als hij geen DVD kan branden weet je het ook meteen.

Dacht dat je 30 dagen trailversie hebt met Nero.


Bedankt voor de tip, met Nero lukt het inderdaad om de dvd te branden met geluid en ondertiteling.

Nu hebben we juist gekeken naar een van die films en in de preview die kunt zien onderaan in het scherm, zijn er geen storingen maar als we de dvd branden en afspelen, zijn er hier en daar wel storingen, blokjes in beeld en de kland die niet goed meegaat.
Wat kan de oorzaak zijn, de kwaliteit van de dvd? Of de manier waarop je brand?
Kan je me hier ook mee helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan