Draadloze netwerkprinter met Remote Desktop Connection

Status
Niet open voor verdere reacties.

akros

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Berichten
34
Ik heb de volgende situatie;'

Op kantoor een server.

Thuis mijn gewone pc met een draadloos aangesloten Lexmark X342n printer.

Vanuit huis maak ik een Remote Desktop Connectie met deze server, dit gaat prima.
Nu wil ik vanuit het boekhoudprogramma wat op de server draait, kunnen printen naar mijn draadloos aangesloten Lexmark printer.

Kan dit? Ik ben er bewust van dat ik een vinkje moet zetten voor gebruik lokale bronnen.
Daarnaast moet ik ook op de server de Lexmark X342n driver installeren, dat heb ik mij ook laten vertellen.

Waar moet ik op letten etc etc.
Wil uberhaupt weten of dit gaat werken.
 
Makkelijkste is de PCL emulator printerdriver voor W2003 te installeren, hier te vinden.

Succes,

Tijs.
 
Op welke moet ik deze driver installeren Tijs?
Op de server of op de vaste machine.
 
Beste op beiden, want de in de sessie gemelde printer moet op de server bekend voorkomen.

Hierbij hoef je niet de originele printer-driver die je vanaf de cd geïnstalleerd hebt te verwijderen van je systeem: Zet gewoon een extra printer met de PCL driver 'naast' de gewone printer in Printers en Faxapparaten (=een extra printer toevoegen, dus).

Wel is het zo (afhankelijk van hoe je server is ingericht) dat het kan zijn dat alleen je standaardprinter op de server wordt overgenomen vanuit je sessie. Zet in dat geval, voordat je verbindt, even de printer met die PCL-driver als standaardprinter op je pc.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, nog iets: Netwerkprinters meenemen naar een server kan niet altijd.

Ik zoek morgen even de juiste documentatie op waarmee je alle soorten printers (USB, printerpoort, netwerk, etc.) mag meenemen in je sessie.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
bedankt

ik zie nu op de server wel de printer vanuit huis, echter ik ontvang nog wel een foutmelding bij het afdrukken.
 
als ik de printer thuis op poort ltp1 zet of usb dan zie ik hem wel op de server
echter als ik de printer thuis weer op een ethernetpoort / adres zet, dan niet.
 
Zie mijn laatste posting hierover (link):

Oh ja, nog iets: Netwerkprinters meenemen naar een server kan niet altijd.

Ik zoek morgen even de juiste documentatie op waarmee je alle soorten printers (USB, printerpoort, netwerk, etc.) mag meenemen in je sessie.

Tijs.

;)

Tijs.
 
oeps niet goed gelezen, krijg je he als het zo laat is
alvast enorm bedankt
 
Ik heb het artikel al gevonden: Deze

Vereist een aanpassing in het register op de server, van toepassing op de client die op dat moment verbindt. Kan dus prima in een login-script gestopt worden.

Even kort door de bocht, om te plakken in de sessie op de server, en daarna opnieuw aanloggen:

Start -> Uitvoeren ->
reg.exe ADD "HKCU\Software\Microsoft\Terminal Server Client\Default\AddIns\RDPDR" /t REG_DWORD /v FilterQueueType /d 4294967295 /f

(4294967295 = FFFFFFFF)

Succes,

Tijs.
 
Ik ben nu even in de war of het gewoon op je eigen computer of op de server moet worden uitgevoerd. Bij nader inzien lijkt het meer iets voor uitvoering op de client-computer.

Voer het desnoods op beiden uit. Kan zeker geen kwaad.

(Inderdaad, het is laat) ;)

Kom nog met een definitief antwoord op welke het nou precies moet zijn (morgen dossiers raadplegen).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het nog even nagekeken en getest: De registry aanpassing moet (voor iedere gebruiker) op de client-pc worden uitgevoerd.
Op de server hoeft geen aanpassing in de registry te worden gedaan.

Als het dan (nog) niet goed werkt, stel dan op de server maar vooral ook op de client-pc even de juiste zaken in m.b.t. die printer: papiergrootte, papiersoorten, voorkeursinstellingen van afdrukken, aantal bakken (indien van toepassing) etc. Dit omdat je nu een extra printer hebt toegevoegd op de server en op de client-pc, waarvan je in dat geval (hoogstwaarschijnlijk) de juiste zaken m.b.t. correct afdrukken nog niet had ingesteld.

We horen wel of het nu werkt zoals gewenst.

Tijs.
 
bedankt weer
ik kan het vrijdag gaan testen

ik hou je op de hoogte
 
Geprobeer maar het werkt niet....
Niet bij mij maar ik snap het ook wel waarom....

De huis, tuin en keuken All-in-one printers werken gewoon op USB

De echte bedrijfen multifunctionals werken op DOT4, en dan werkt de handleiding denk ik wel.

Dus ik moet iets zoeken om USB om te leiden naar LPT.
 
Topic is na bijna een jaar niet zo actueel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan