foto uitsnijden met ronde hoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elizabeth F

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2007
Berichten
55
Hallo,

Ik gebruik photoshop cs3 en ik zou graag een foto willen uitsnijden waarbij de hoeken dan afgerond zijn. Wie kan mij helpen?
 
1. In de werkset, selectiekader kiezen
2. Doezelaar instellen in de werkbalk bovenaan (bv. 20 pixels)
3. Selecteren
 
Dank je wel duckie007,

Maar ik bedoel dat de randen dan gedekt zijn en het lijkt alsof je de afgeronde rechthoek hebt gebruikt. Nu wordt er als het ware een transparante rand omheen gevoegd.
 
Als je doet wat duckie007 zegt, selecteer je dus het deel wat je wil zien met de afgeronde rechthoek. Als je dit hebt gedaan neem je de omgekeerde selectie (Rechtermuisknop > Selectie omkeren, even vrij vertaald van 'Select inverse') en druk je op Delete. Daarmee verwijder je de rand en je houd een afgerond foto over.
Dan wel als een kopie opslaan natuurlijk, anders ben je het origineel kwijt.
 
Hallo Jelly,

Dit komt in de buurt. Maar ik zou graag hetzelfde willen maar dan zonder overgang aan de randen.

Bedankt.
 
Zet dan de feathers op 0 (ik heb de Engelse versie). Een 'feather' maakt een rand 'zacht'.

Voordat je een selectie maakt kijk je eerst bovenin de balk (met de rechthoek wel geselecteerd), en daar staat naast al die verschillende vierkantjes dit:

attachment.php


Die moet dus op nul pixels staan.
 

Bijlagen

  • feather.gif
    feather.gif
    1,6 KB · Weergaven: 549
Aha, juist. Dat was ik even vergeten. :D

Dan kan je met alpha channels enzo gaan werken, maar het lijkt me handiger om gewoon de afgeronde rechthoek te nemen:

attachment.php


Zet de radius bijvoorbeeld op 20, dat geeft aan hoe rond de hoeken moeten. Hoger/lager kan ook natuurlijk. Selecteer een gebied. Dan zie je eerst nog geen stippellijn maar een doorgetrokken lijn. Dat komt omdat de vorm dan nog geen selectie is, dus doen we rechtermuisknop > Selectie maken om de selectie te krijgen van de vorm. Vul bij feather dus opnieuw 0 px in. Dan heb je als het goed is een afgeronde rechthoek, zonder verloop in de randen. Dan gaat het weer verder met de vorige posts: selectie omkeren en deleten. :thumb:
 

Bijlagen

  • afgeronde-rechthoek.gif
    afgeronde-rechthoek.gif
    5,4 KB · Weergaven: 555
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan