Draadloos internet laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Berichten
440
Ik wil een laptop gaan kopen, maar ik heb niet echt veel verstand wat internet aansluitingen enzo, dus nu vroeg ik me af of ik een draadloze verbinding naar mijn computer kan maken (met zo'n USB stick ofzo?) of moet het echt met zo'n internetkabel?
 
9 van de 10 laptops hebben tegenwoordig een draadloze netwerkkaart aan boord. De hardware die je nodig hebt om draadloos verbinding met het modem/router te maken zit er dus al in. Mocht je een laptop treffen die dit niet aan boord heeft, dan kan je inderdaad een speciale usb-stick gebruiken, die als draadloze netwerkkaart functioneert.

Let wel: je moet dus ook een modem/router hebben die het internetsignaal draadloos naar je laptop kan versturen.
 
Belangrijk ook bij de aanschaf van een laptop is prioriteiten stellen. Laptops zijn verkrijgbaar van 400 tot 2400 euro, en alles ertussen. De vraag is: wat wil je ermee doen? Internet, brieven tikken, spreadsheets, gamen, foto/videobewerking? Ga je er veel mee lopen slepen of blijf je op een plek. Al deze zaken hebben invloed op benodigd geheugen, soort scherm, soort batterij, gewicht en dus prijs.
 
En hoe kun je zien of je router/modem een draadloos internetsignaal kan versturen? :eek:
 
Hoi,

Meestal staat daar een kleine antenne op ,maar je kan ook even van je modem het merk en type opgeven.

Modag
 
Er zit inderdaad een soort van antenne op (een of ander stokje dat je in alle richtingen kan draaien enz. net als op een radio zeg maar).

En dat is dat zeker alleen tot een bepaalde afstand?
 
Hoi,

Ja dat is tot een bepaalde afstand en opstakkels .

Modag
 
Over het algemeen is de afstand wel voldoende voor binnenshuis. Tenzij je erg groot woont natuurlijk, of in een bunker :p
 
Iemand had het er een keer over dat je ook op hele grote afstanden een draadloze verbinding kunt hebben, is dat zo? Zoja, hoe?
 
Ligt eraan wat je bedoelt met 'heel groot'. Als je een goede router koopt kun je enkele tientallen meters halen, mits er niet te veel obstakels in de weg staan. Daarnaast is het mogelijk een tweede router zo te configureren dat hij alleen als access point fungeert en dus het signaal 'verlengt'. Verder is er deze week een beslissing genomen in de VS om flink te gaan investeren in WiMax, waarmee hele steden kunnen worden voorzien van draadloos internet, á la GSM-masten zeg maar.
 
wardriven :evil: nee hoor grapje XD

Idd wat verhoog zegt je kan met accespoints afstanden overbruggen.

Over welke afstand heb je het precies??
 
Maar stel dat ik in de andere kan van nederland bij familie zit, dan kan ik dus niet naar mn huis verbinden maken, dat is veel te ver. Als familie van mij nou ook een router heeft, kan ik daar dan zo verbinding mee maken?
 
Ja in principe wel. Als je bij je familie zit en ze zo vriendelijk zijn om je de evt wep/wpa codes te geven. (Wep/wpa zijjn wachwoorden om met een router verbinding te maken)
 
Overal ter wereld waar draadloos internet beschikbaar is kan jij er gebruik van maken.
Je moet alleen geautoriseerd worden door de beheerder.
Jouw familie en ook elders, kan je vragen om je laptop op te nemen in hun draadloze netwerkje.

sterker nog als jij een verbinding zoekt ziet ie alle beschikbare netwerken van de mensen in de buurt waar je op zou kunnen meeliften, alleen als het goed is hebben die mensen de boel beveiligd met een wpa wep of andere encryptie dus moet je ze vragen of ze je willen toevoegen.

grtz
H
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan