Netwerk aanleggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

debroekjes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2008
Berichten
3
Ik wil op de volgende manier een gedraad netwerk aanleggen:

Internetmodem met ingebouwd 4 poorts router in de woonkamer hierop aangesloten:

- Squeezebox MP3 speler via UTP aangesloten op poort 1 van de router.
- Apple Airport Express aangesloten via UTP kabel op poort 2 van de router als Wifi accespoint voor mijn laptop.
- Op poort 3 een UTP-kabel naar zolder met daarop aangesloten een hub/switch.

- Op de hub wordt aangesloten een computer en een (NAS)netwerk harde schijf en een netwerkprinter.

De netwerkschijf is primair bedoeld voor de opslag van al mijn muziek voor de squeezebox. Hierdoor hoeft mijn computer niet aan te staan als ik muziek wil spelen, maar kan dit op deze manier of moet de squeezebox ook op de hub aangesloten worden i.p.v. de router om met de NAS te communiceren en kan ik op deze manier vanaf de laptop printen op de netwerkprinter?
 
Ik zou alleen geen hub gebruiken maar gewoon een switch. Deze is sneller dan een hub.

Verder ziet het er goed uit.
 
Als ik het goed tel, heb je 5 apparaten aangesloten. Hoogst waarschijnlijk is je modem voorzien van een DHCP die slechts 4 IP-adressen kan toewijzen. Je zult dus hoogst waarschijnlijk minstens één toestel moeten voorzien van een vast IP-adres.

Jan
 
Als ik het goed tel, heb je 5 apparaten aangesloten. Hoogst waarschijnlijk is je modem voorzien van een DHCP die slechts 4 IP-adressen kan toewijzen. Je zult dus hoogst waarschijnlijk minstens één toestel moeten voorzien van een vast IP-adres.

Jan

Ja en nee, want de printer wordt via de USB poort van de NAS in het netwerk gehangen, Of geldt dan hetzelfde als wat jij omschrijft?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan