dvd blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

snelsnel

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2003
Berichten
151
Hallo,

Ik heb een analoge video gedigitaliseerd met Studio 10 van Pinnacle en als dvd gebrand om later op de huiskamer dvd-speler af te spelen. Bij het afspelen van het bestand (ruim 19 Gb) op de pc zie ik geen problemen maar het branden lukt niet goed. De totale lengte is ongeveer anderhalf uur en na ongeveer drie kwartier tot een uur bevriest het beeld. Eerst voor een fractie van een seconde maar gaandeweg steeds langer en vaker. Dit gebeurde ook toen ik hetzelfde probeerde met Nero.
Wat opviel is dat na de opdracht tot branden de pc eerst een hele tijd informatie aan het verzamelen leek over het bestand om daarna in relatief weinig tijd de dvd te bakken.
Ligt het aan het renderen van het bestand (19 Gb) of aan de brander of de pc of een combinatie?

Specificaties:
Lite-on dvd rw sohw-16335

AMD Athlon XP 2000+
kloksnelheid 1.67 GHz

geheugen
1x 512 Mb
1x 256 Mb

virtueel geheugen
min 1152 Mb
max 2304 Mb

Windows XP professional SP 2

Wie kan me in de goede richting wijzen?
Groeten,
snelsnel.
 
brand je op volle snelheid, want dan kan het zijn dat hij fouten maakt met het branden
Mischien ligt het daar aan, ik weet het niet zeker, maar het is een optie
 
Hoe wil je een bestand van 19Gb branden op een blanco dvd die 4,7gb groot is:eek::eek:
 
het duurde even voor ik kan antwoorden maar branden doe ik per definitie op lage snelheid en jawel, 19 Gb past op een dvd van 4,7 Gb. Heeft iets met compressie te maken geloof ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan