text selecteren op een foto

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cloudini

Gebruiker
Lid geworden
3 sep 2007
Berichten
112
hallo

ik heb een hobbie over gitaren enz enz

en ik had een japanse interview foto gevonden over informatie van een gitaar die een gitarist gebruikt .

maar ik wil die japanse text vertalen maar hoe kan ik die text selecteren zodat ik het kan knippen en plakken naar een vertaal programma enz.

is het uberhaubt mogelijk?

of er moet iemand japans zijn die voor mij wilt translaten :p
hier gaat het om.
s19992ak4.jpg
 
Ik vrees dat je het moet laten vertalen door iemand die Japans kent.
Misschien toevallig een Japans restaurant in de buurt? Vraag het eens, wieweet ?

De afbeelding is wel te scannen en als je er een OCR programma op loslaat, zullen waarschijnlijk het lettertype of de Japanse tekens niet herkend worden.
Mocht dit allemaal wel herkend worden, heb je de Japanse tekst in een tekstbestand staan.
Nu komt het volgende probleem, je zou een vertaalprogramma moeten hebben van Japans naar Nederlands of misschien Engels.
Gratis zijn dit soort programma's meestal niet en veelal is de vertaling ook niet echt van goede kwaliteit.
 
Ik vrees dat je het moet laten vertalen door iemand die Japans kent.
Misschien toevallig een Japans restaurant in de buurt? Vraag het eens, wieweet ?

De afbeelding is wel te scannen en als je er een OCR programma op loslaat, zullen waarschijnlijk het lettertype of de Japanse tekens niet herkend worden.
Mocht dit allemaal wel herkend worden, heb je de Japanse tekst in een tekstbestand staan.
Nu komt het volgende probleem, je zou een vertaalprogramma moeten hebben van Japans naar Nederlands of misschien Engels.
Gratis zijn dit soort programma's meestal niet en veelal is de vertaling ook niet echt van goede kwaliteit.


geen japanse restaurant in de buurt helaas hehe :p
als hij engels is dan is dat prima hoor

google translate werkt prima

eens kijken hoe ik aan een ocr programma kom

kan je me er iets meer over vertellen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan