Selectie van 2 DVD's op 1 DVD zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Berichten
175
Hallo medeleden

Ik heb 2 DVD's van mijn vakantiefilm gemaakt.
De originele vakantiefilm heb ik niet meer.
Nu wil ik van deze 2 DVD's de mooiste fragmenten op 1 DVD zetten.
Hoe doe ik dat?

groeten
EvertJan
 
Hoi,

Jammer dat je het origineel niet meer hebt... dat was handiger geweest. :)
Maar, je moet dus eerst de filmbestanden van de DVD op je PC krijgen, en dat kun je bijvoorbeeld doen met Dvdshrink.

Daarna kan je de fragmenten bewerken, bijvoorbeeld met Windows Movie Maker, maar een ander programma kan uiteraard ook. Daarna kan je de bewerkte bestanden weer branden.

Bij zoeken op "dvd to avi" kwam ik trouwens nog deze pagina tegen, heel wat uitleg over het rippen van een home-made dvd. Sommige stappen kun je naar mijn mening overslaan, maar dat moet je zelf maar zien.
 
Laatst bewerkt:
DVD inlezen

Ik heb het geprobeerd met DVDShrink, maar die geeft de melding dat het geen correcte DVD is.
Deze DVD is gemaakt met een DVD-recorder (aangesloten op een TV) die zelf de menu-indeling maakt.
Op de DVD staan 2 mappen, VIDEO_TS en VIDEO_TM.
In VIDEO_TS staan de VOB bestanden die ik wel kan afspelen.
Kan ik deze ook inlezen met b.v. Studio 9? om ze dan opnieuw te branden.

groeten
EvertJan
 
Dat zou je even moeten proberen, dat weet ik niet.

Je kunt ook de .vob bestanden die je wilt hebben, kopiëren naar je harde schijf. Dan kan Nero ze op 1 dvd branden, maar dan heb je geen mooie menu's enzo...

Die pagina die ik je gaf, laat trouwens zien hoe je vob bestanden kunt omzetten naar avi, als Studio 9 ze niet slikt. Daarna, als avi of zo, kan je ze wel bewerken in Studio 9.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan