Computer start niet op, wachtwoord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zeepbel

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Berichten
5
Hallo,

Ik zit met een erg groot probleem. Vanmiddag was ik bezig met mijn laptop met Windows XP en toen ik hem afsloot bleef hij hangen en zette ik hem handmatig uit.

Toen ik hem weer opstartte liep hij vast met een blue screen. De foutmelding was deze:
Windows XP kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of is beschadigd: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SOFTWARE

Ik heb op de windows support site een oplossing gezocht hiervoor. Kwam uit op deze pagina:

http://support.microsoft.com/kb/307545/nl

Heb daar de instructies opgevolgd zoals ze in "Deel 1" staan. Het bestand software, waarvan ook de foutmelding was, wilde zich niet laatte backuppen. Nouja dat kan dan, ben gewoon doorgegaan. Toen kwam ik erachter dat het bestand System niet in de Repair map staat. De rest wel, die heb ik dus volgens de instructies uit de Repair map gekopieerd naar die Config map. Ik dacht dat het niet slim zou zijn om verder te gaa na die System verwijderd te hebben en er geen andere voor in de plaats te hebben dus ik heb meteen die backup maar teruggehaald. Toen ging ik, volgens de instructies op die webpagina, uit de herstelconsole en mijn computer opnieuw opstarten.

Nu gaf hij geen blue screen meer maar op een zwarte achtergrond enkel een normaal winXP dialoogvenster waarin de melding werd gegeven die ook op die pagina wordt genoemd, namelijk:

Systeemfout: Lsass.exe
Als deze status wordt opgegeven wanneer u probeert een wachtwoord bij te werken, betekent dit dat de waarde die u hebt opgegeven voor het huidige wachtwoord, niet juist is.

Meteen na dat dialoogvenster ging de computer rebooten. Dit gebeurt ook als ik in safe mode probeer te starten. Ik probeerde opnieuw via mijn WinXP cd in de herstelconsole te komen. Daar vraagt ie om een admin wachtwoord voordat je bij de echte commandline komt. Die heb ik dus geprobeerd in te vullen maar hij pikte hem niet meer. Ook een blanco wachtwoord pikte hij niet meer. Mogelijk is het teruggezet naar het wachtwoord zoals hij was toen ik de laptop aanschafte? Helaas weet ik die niet meer.

Dit betekent dus dat, voorzover ik zie, ik geen enkele manier meer heb om terug in mijn instellingen te komen.

Mijn laptop heeft trouwens geen floppydrive, enkel een cd-rom drive. En hij is dual boot met een of andere oude versie van Fedora waar ik voor geen meter mee kan werken. In ieder geval is het me nooit gelukt om via Fedora in de windows partities te komen dus daar zal de oplossing ook niet liggen. Ik heb nogal veel belangrijk spul op mijn laptop staan dus een nieuwe install wil ik als het even kan absoluut niet doen.

Ik hoop dat jullie nog een oplossing weten.

Met vriendelijke groet,

Zeepbel
 
Hallo,

Ik heb ondertussen naar aanleiding van het idee van een vriend mijn probleem opgelost. Ik zal even kort zeggen hoe, is misschien handig als later iemand hetzelfde krijgt.

Ik heb mijn computer gestart met een Ubuntu live cd, dat is gratis te downloaden van de ubuntu site. Daarmee kon ik gewoon de windows mappen in. Toen heb ik via Ubuntu de rest van de support page van microsoft in mijn vorige bericht uitgevoerd. Toen ik dat had gedaan moest ik nog starten in veilige modus en systeemherstel doen. Nu draait ie weer prima.

Zeepbel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan