ongewilde herstart van Windows Vista Home Premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

boom

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
52
Ik heb Windows Vista Home Premium op mijn PC staan.
Nu loopt in principe alles goed, maar als ik even niet op de pc bezig ben ( dit kan varieren van 10 minuten tot enkele uren ) dan start de pc vanzelf opnieuw op.
Men kan begrijpen dat dit bijzonder vervelend is als je iets aan het downloaden bent.
Het vreemde is, als ik op de pc bezig ben ( bijvoorbeeld een spel spelen ) doet hij het niet.

Wat kan hier het probleem zijn?

Plz, ik wordt hier zo langzaam maar zeker een beetje verdrietig van.
 
Het is nooit precies 10 minuten zeker?

Ik zou je temperaturen eens nakijken met bijvoorbeeld speedfan
 
Nee,

het vreemde is zelfs, als ik met de pc bezig ben, is er niets aan de hand.
Ik kan uren bezig zijn, dan loopt alles gewoon door, en dan blijft hij ook doorgaan.
Als ik de pc aanzet, vervolgens een download start, en dan wegloop, dan start de pc gegarandeerd op een gegeven moment vanzelf weer op.

M.a.w.: als de pc een tijdje loopt is er niets aan de hand, als hij nog maar net "warm begint te lopen" gebeurt het.
 
Dus als ik het goed begrepen heb...

De pc start vanzelf terug op wanneer je er niets op bezig bent, maar ook wanneer hij nog maar pas opgestart is en er zo ongeveer nog maar 10 minuten op zit maar wel iets beging te downloaden.:confused:

Met wat download je?
Een P2P programma of gewoon een bestand via de browser zelf dan?

Heb je gescand naar virussen en spyware, adware?

Eventueel kan je ook eerst even systeemherstel uitvoeren naar een datum waarvan je weet dat je het probleem toen nog niet had
 
Vista staat eer krap 3 weken op.
Virusscans tonen geen virussen aan (AVG Antivirus)
Ik zit nu al sinds 10.00 uur achter de PC en hij heeft nog niet opgestart.Dit zal nu denk ik ook niet meer gebeuren.
Downloaden doe ik met een P2P, maar ook binnen mijn browser.
Bij het doornemen van de logs van Vista kom ik wel vaak tegen dat er een onverwachte afsluiting is geweest, maar geen vermelding waarom.
 
dus nu is het probleem zelfs zo geworden dat de pc helemaal niet meer opstart?

Heb je de veilige modus geprobeerd?
herstellen via de vista cd/dvd?
 
Nee,

Ik bedoel dat de pc nog niet opnieuw uit zichzelf herstart heeft.
Eigenlijk lijkt het wel: als je zorgt dat de pc bezig blijft dan draait hij geweldig.
Als je hem een tijdje uit het oog verliest is het net alsof hij soms doet waar hijzelf zin in heeft.
Trouwens, met de temperatuur is alles goed.

Ik kijk het nog even een tijdje aan, en zal de logs van Vista in de gaten houden.
Ik wil toch graag weten wat de trigger is die vista opnieuw laat opstarten.
 
Dit gebeurt dus alleen als je niet achter de pc zit? Dan lijkt het erop of er iets niet goed gaat met de slaapstand/hibernation mode. Je zou dit kunnen testen door bij energie beheer dit uit te zetten.
 
Ik heb in energie beheer de minimale processorgebruik van 100 in 25% verandert.
Ik ga er in ieder geval van uit dat als de processor op 100% staat er verwacht wordt dat hij ook 100% moet geven om niet in slaapstand te gaan.
Verder is alles uitgeschakeld.
Voor de duidlijkheid:

Hoge prestaties
Beeldscherm uitschakelen: Nooit
Adaptief beeldscherm: Uitgeschakeld
maximale processorstatus: 100%
Minimale processor status 25%
Schijven uitscakelen: Nooit
 
en je laat hem dus niet in slaapstand gaan na een bepaalde tijd? je hebt dat niet ingesteld?
 
dan zal je toch een speciaal programma hiervoor hebben die dit doet denk ik... :S

welke programma's er allemaal draaien bij je opstart weet ik ook niet...

Je kan misschien beter eens een hijackthis logje plaatsen op een daarvoor aangemaakt forum (het wordt niet meer gedaan op helpmij)
 
Heeft tot nu toe ( de afgelopen 2 dagen ) nog niet weer uit zichzelf opgestart.
Geen idee waarom niet.

Ik ga nu eerst van een vakantie genieten.


Bedankt zover.
 
hopen dat het zo blijft dan hé :p

Enjoy your vacation ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan