muziek rippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.Obbes

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2002
Berichten
844
Ik heb een aantal muziekbestanden met de iso extensie en als ik die uitpak zijn het cue bestanden.
Nu wil ik deze bestanden rippen naar mp3 bestanden.
Weet iemand met welk progje ik dat kan doen. Ik heb al deamon tools geprobeerd maar dat lukte niet
 
ik krijg de melding dat cue geen geldige bestands type is
 
a;s ik dat doe krijg ik de melding dat het geen 16 bit, stereo 44.1 KHz PCM wave bestand is
 
Wanneer je de ISO gemount hebt, wat staat er dan op die virtuele cd??
 
dan staat er [4;0 - SCSI] (l:) en dan de naam van het bestand
 
Dus het is maar 1 muziekbestand. Wat is de volledige naam van dat bestand. incl. de 3 letters achter de punt??
 
[4:0 - SCSI] [L] Pink Floyd - The

meer staat er niet, de rest van de naam staat er niet bij
 
Wanneer je dat bestand laat afspelen door WMP dan zie je denk ik wel meer info, het gaat me met name om de extensie.

Je kunt ook via Mapopties->Weergave het vinkje weghalen bij "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen".
Ook dan zie je de volledige naam van het bestand.
 
Dit gevonden over WV bestanden,

WavPack is net zoals FLAC en Monkey's Audio een lossless audio codec, maar met een hybride karakter: het is eveneens mogelijk om er lossy audiobestanden mee aan te maken zoals Lame mp3 of Ogg Vorbis dat doen.*

Er is geen verschil bij de lossless encodering. Net zoals andere lossless-codecs comprimeert WavPack het originele audiobestand: zonder kwaliteitsverlies (de compressie schommelt tussen de 30% en 70%, afhankelijk van het originele bestand). Het* verschil bij de lossy encodering is dat WavPack geschikter is voor het encoderen in hogere bitrates (de WavPackDrop bv. heeft als minimum 256 kbps), terwijl Ogg en Lame eveneens geschikt zijn voor lagere bitrates.

But here comes the twist: het is mogelijk om bij het creëren van lossy audiobestanden een extra file (per bestand) aan te maken met de file-extensie .wvc*. WavePack levert normaal .wv bestanden af, de c komt er bij omdat het over een "correctiebestand" gaat. Met dit bestand kun je een lossy bestand terug omzetten naar een lossless bestand (.wav). Het correctiebestand bevat maw. alle informatie die weggelaten werd in het lossy bestand. Cool stuff.

Voor WavPack zijn er reeds voor de meest courante audio-spelers plugins beschikbaar zodat je .wv bestanden zonder problemen kunt afspelen:
 
ik kan hem wel afspelen maar ik wil ze opslaan als mp3 bestanden weet je daar ook wat over?:eek:
 
ik heb een progje gevonden en hij is omgezet

thnx voor je hulp mrmusic
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan